خرید حمایتی ۲ تُن زعفران نگین خراسان شمالی

به گزارش رکنا از خراسان شمالی؛ جلیل رمضانی اظهار داشت: خرید حمایتی زعفران از دهه اول آبان ماه سال جاری با هدف کنترل قیمت، تنظیم بازار و متضرر نشدن کشاورز آغاز شد و این خرید همچنان ادامه دارد.

وی افزود: طبق دستورالعمل ابلاغی، قیمت خرید حمایتی هر یک کیلوگرم زعفران نگین ۴۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، شبه نگین ۳۳ میلیون تومان و پوشال مرغوب ۳۲ میلیون تومان از کشاورزان خریداری می شود.

وی عنوان کرد: سال ۱۳۹۸ در حدود ۷۶۱ تن زعفران نگین، سال ۱۳۹۹ نیز ۲ هزار و ۱۰۰ تن زعفران نگین از کشاورزان خرید حمایتی شد و سال ۱۴۰۰ هیچگونه خرید حمایتی انجام نشد.

رمضانی افزود: زعفران کاران این استان از همان زمانی که کشت این محصول اقتصادی در این استان توسعه یافت در پاک کردن و جدا سازی نگین تخصص پیدا کردند و این رویه در کیفیت و قیمت محصول تاثیر گذار است در حالی که در برخی از استان ها همراه پوشال تهیه می شود.

مدیر تعاون روستایی استان خراسان شمالی گفت: بعد از تحویل نگین برای مشخص شدن کیفیت آن به آزمایشگاه دانشگاه فردوسی مشهد ارسال می شود و بعد از اعلام نتیجه و پذیرش از سوی کشاورز که حدود ۲ هفته طول می کشد ۳۰ درصد مبلغ به آنان پرداخت و مابقی را در کمتر از سه ماه پرداخت می شود.

کدخبر: 848053 ویرایش خبر
لینک کپی شد
امیرحسین ذکاء
آیا این خبر مفید بود؟