راه اندازی نخستین آزمایشگاه تخصصی قارچ‌شناسی پزشکی در اردبیل

به گزارش رکنا از اردبیل؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: تا قبل از افتتاح این واحد، نمونه‌های قارچی به مراکز درمانی خارج از استان و بخش خصوصی ارسال می‌شد که از این پس همه نمونه‌های آزمایشی در همین مرکز و با تعرفه دولتی بررسی و با سرعت، دقت و کیفیت مناسب در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

دکتر رامین نسیمی دوست افزود: این آزمایشگاه با اعلام نیاز و پیگیری مستمر گروه پوست و امور آزمایشگاه‌ها و تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به اهمیت تشخیص زودهنگام عفونت‌های قارچی و با هدف برطرف کردن نیاز‌های تشخیصی و درمانی بیماری‌های قارچی و جلوگیری از ارجاع بیماران به استان‌های همجوار شروع به فعالیت کرد.

دکتر سولماز بصیری، مسئول فنی آزمایشگاه تخصصی قارچ شناسی اردبیل نیز  گفت: در این واحد آزمایشگاهی، تمامی تست‌های تشخیصی شامل آزمایش مستقیم و کشت نمونه‌های قارچی انجام می‌شود.

وی راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه تک تخصصی قارچ‌شناسی را نشانه تکمیل زنجیره خدمات پزشکی در استان اردبیل برشمرد و اظهار کرد: این مرکز با تمام ظرفیت و امکانات موجود در خدمت تشخیص درمانی مراجعان و مراکز ارائه خدمات تخصصی استان است.

کدخبر: 847785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟