بازسازی مدارس قدیمی از سال 85 کلید خورد / قزوین هنوز 21 مدرسه کانکسی دارد

به گزارش رکنا از قزوین؛ ابراهیم سعادتفر امروز چهارشنبه در نشست خبری گفت: در ساخت خوابگاه، فضاهای ورزشی، استخر و کانون های تربیتی متولی هستیم و اولویت های ساخت بر اساس سرانه شهرستانی است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین تصریح کرد: سرانه متوسط آموزشی در استان 5.7 متر به ازای هر دانش آموز مشخص شده که این میزان در استاندارد کشوری 8.7 متر است که در شهرستان البرز 3.3 و دو متر کمتر از میانگین استانی است.

سعادتفر یادآورشد: از سال 85 طرح تخریب و بازسازی مدارس قدیمی کلید خورد و طرح تکمیل پروژه های خیری و مشارکتی نیز مورد توجه جدی قرار گرفت.

وی اظهارداشت: طرح استاندارد سازی سیستم گرمایشی در یک هزار کلاس درس انجام شده که حدود 20 کلاس باقیمانده و در صورت گازرسانی می توان آنها را نیز انجام داد.

وی بیان کرد: تعداد 80 مدرسه خیری ساز و دولتی نیمه تمام داریم که تکمیل آن 400 میلیارد تومان نیاز دارد که در صورت تامین اعتبار این طرحها نیز به پایان می رسد.

سعادتفر اضافه کرد: خیرین در 70 درصد ساخت و سازها مشارکت دارند و چون محدودیت مالی داریم ، باید حداقل 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند تا قادر به تکمیل آنها باشیم.

وی یادآورشد: خیرین مدرسه ساز امسال 60 میلیارد تومان تعهد کرده اند و امیدواریم با کمک رسانه ها و فرهنگ سازی برای این کار خداپسندانه شاهد حضور افراد بیشتری برای همراهی با نظام آموزشی کشور شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی بر اساس طرحی به نام دانش آموز شهید رضا پناهی افزود: استان قزوین دارای ۲۱ مدرسه کانکسی مستقل است که هشت مورد آن بالای ۱۱ نفر دانش آموز دارد و ساماندهی و استانداردسازی پنج مدرسه از ابتدای سال در دستور کار قرار گرفته است.

سعادتفر ادامه داد: این مدارس بیشتر در مناطق الموت شرقی، الموت غربی، آوج، بویین زهرا، خرمدشت و طارم سفلی قرار دارند و ساماندهی آنها با مشارکت بنیاد برکت، خیران و با استفاده از اعتبارات اختصاص یافته پیگیری می شود.

وی یاد آور شد: پروژه‌های استانی مدنظر در حوزه ساختمان‌های آموزشی، سرویس‌های بهداشتی، سرایداری، سالن‌های ورزشی، کانون‌های فرهنگی هنری، مدارس شبانه‌روزی، استخرها و زمین‌های چمن مصنوعی است که پس از تکمیل، تحویل آموزش و پرورش استان خواهیم داد.

سعادتفر با اشاره به سرانه فضاهای آموزشی در استان اظهار داشت: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی به صورت میانگین پنج و هفت دهم متر مربع است که با استاندارد ملی فاصله داریم و باید به آن برسیم.

لیلا بیگدلی/قزوین 

کدخبر: 846207 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟