ساختار شکست پروژه های مسکن مهر را غیرواقعی نوشتند / قرار نبود تعاونی ها پیمانکار شوند

به گزارش رکنا از گیلان؛ سیاوش آقاجانی با اشاره به جایگاه قابل توجه تعاونی در گیلان و فعالیت تعاونی‌های دانش‌بنیان و موفق در استان، گفت: تعاونی مسکن مهر با وجود توفیق در فعالیت‌ها هنوز نتوانسته به رضایتمندی حداکثری برسد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار واحد در مسکن مهر تحویل متقاضیان شده و بیش از هزار و  ۲۰۰ واحد در حال تکمیل شدن است، افزود: ساختار تعاون ساختار شرکت در سود و زیان است بنابراین باید گفت در ابتدای طرح مسکن مهر در کنار موفقیت‌ها، بی‌توجهی به ساختار شکست‌ تعاونی‌های مسکن مهر گیلان ضعف‌هایی را متوجه این مقوله کرد.

آقاجانی با اشاره به اینکه ساختار شکست‌ها واقعی نبوده و در حمایت از پیمانکارانی که فاقد توانمندی بودند پیش رفت، بیان کرد: در ابتدا پول را به پیمانکار دادند تا اقدام به فعالیت کند بنابراین در ابتدا پروژه خوب پیش رفت اما هنگامی که در انتها پول کمی باقی ماند عملاً کار را به کندی پیش برد.

وی با اشاره به موفقیت‌های طرح مسکن مهر از جمله تحویل ۱۲ هزار واحد به متقاضیان، گفت: ایراد موجود در مسکن مهر را باید به مجریان این طرح نسبت داد که ساختار شکست را در حمایت از برخی پیمانکاران غیر واقعی نوشته و پیش بردند.

آقاجانی با بیان اینکه وظیفه تعاونی مسکن مهر ساخت‌وساز نبود اما چون اکثر پیمانکاران کار را رها کرده و رفتند تعاونی‌ها به صورت امانی وارد شدند، افزود: به دلیل ضعف پیمانکاران، پروژه‌ها را به صورت بلوک به بلوک ادامه دادند که این مسئله خود نیز یکی از مشکلات عدم توفیق مسکن مهر است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با تأکید بر اینکه تمام تلاش دولت این است که مسئله و مشکلات تعاونی مسکن مهر به حداقل برسد، گفت: تعارض منافع ایجاد شده در ساکنین یکی دیگر از مسائل است، بنابراین اولویت اتمام واحدهاست و در تلاش هستیم تا پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

مرجان گودرزی /گیلان

کدخبر: 844732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟