مذاکره نمی کنیم چون آمریکا موجودیت ما را قبول ندارد

به گزارش رکنا ازقزوین؛ سردار رحیم نوعی اقدم در مراسم سالروز حماسه شکست حصر سوسنگرد که روز دوشنبه در سالن اجتماعات لشکر ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد افزود: در مذاکره دوم آمریکا بیان کرد ما می خواهیم شما نباشید و یکی از دلایلی که امروز رهبر انقلاب بر آن استقامت می کند مقابله با این یاوه گویی های آمریکاست.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) سپاه قدس عنوان کرد: امام راحل فرمودند آمریکا باید حقانیت و عزت و شرف ما را بپذیرد. یکی از علت هایی که ما مذاکره نمی کنیم این است که آمریکا موجودیت ما را قبول ندارد. تئوریسین های غربی و صهیونیستی با این استدلال امام گفتند که قدرت سوم جهانی شکل گرفته است. همین که ایران قادر است مستقلاً روی پای خود بایستد، قدرت سوم جهان است. درگیری ایران و آمریکا از همینجا شروع شد که چرا ایران استقلال دارد و پیشرفت و ترقی می کند و این جرم ما بود که سالها با فتنه های گوناگون بر ملت مظلوم ایران و انقلاب انواع فشارها و تهدیدها را روا داشتند.

وی افزود: خون پاک شهدا و قهرمانی های لشکر ۹۲، نیروهای مردمی و شکست حصر سوسنگرد امروز پاسخ داده و ۴۳ سال است که با آمریکا و تهدید و تحریم و محاصره و بدترین رفتارهای انسانی آمریکا مقابله کردیم و هرچه آمریکا خواسته انجام نشده است و این یعنی ایران قوی.

 

 

وحدت عامل اصلی  شکست حصر سوسنگرد بود

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: اولین شهری که وارد جنگ شد سوسنگرد بود و مورد حصر صدام قرار گرفت.صدام برای نفوذ بیشتر کارگزاران خود را روی کار آورد که البته دلیل انتخاب سوسنگرد اهمیت این شهر برای دو کشور ایران و عراق بود و می‌شد از طریق این شهر به اهواز مسلط شد.

وی افزود: امام (ره) در پی این رویداد زمان یک روزه‌ای را برای شکستن حصر سوسنگرد مشخص کرد. این عملیات به فرماندهی رهبر معظم انقلاب و در راستای اطاعت از امر ولی شکل گرفت و در این اتفاق بزرگ وحدت عامل اصلی پیروزی بود.

 

ولایت پذیری رزمندگان ویژگی بارز عملیات سوسنگرد بود

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین گفت: پیروی و ولایت پذیری رزمندگان ویژگی دیگر این عملیات است. البته ناگفته نماند که ولایت پذیری ویژگی رزمندگان در تمام دوران دفاع مقدس بوده است.

سرهنگ محمد امیری مقدم بیان کرد: مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی عملیات شکست حصر سوسنگرد به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، یگان های نظامی و انتظامی، استانداری و دستگاه های استان برگزار می شود.

لیلا بیگدلی/قزوین

 

 

کدخبر: 843186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟