ماجرای پل غدیر همدان ؛ نگرانی ها از تکرار متروپل

به گزارش رکنا از همدان؛ پروژه بزرگ تقاطع غیر همسطح غدیر (سه راه شهرک فرهنگیان) که قرار است گره ترافیکی و شاهراه غرب کشور شود، این روزها خبرهای زیاد را به خود اختصاص داده است؛ از به‌تعویق افتادن افتتاح تا خبر رد آزمایشات بتن عرشه پل که این روزها در فضای مجازی دست به دست می شود..

این پروژه بزرگ که به عنوان یکی از طرح‌های مهم مدیریت شهری آغاز شد، متاسفانه با گذشت ۳ سال هنوز به اتمام نرسیده است.

پروژه غدیر دارای یک خط اصلی است که مسیر ارتباطی تهران به غرب کشور را به هم متصل می‌کند، ضمن اینکه خط دوم نیز به صورت فرعی اتصال دهنده میدان عاشورا به سه راهی فرهنگیان در شهر همدان است.

حالا در چند روز اخیر، خبر رد آزمایشات بتن عرشه تقاطع غیر همسطح غدیر باعث نگرانی و هراس مردم همدان شده است. آیا این خبر صحت دارد یا خیر؟ معتقدم شهرداری و شورای شهر همدان باید به چند پرسش کلیدی در فهم ماجرا، پاسخ روشن و بی‌ابهام ارائه کنند تا در ذهن مردم شبهات ایجاد نشود و از همه مهمتر خدای نکرده شاهد حوادثی مانند متروپل نباشیم.

در مورد آزمایشات غدیر با احدی مماشات نخواهم کرد

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان در همین باره گفت: در مورد آزمایشات مقاومت بتن تقاطع غیر هم‌سطح غدیر با احدی مماشات نخواهم کرد.

مهدی حیدری در مصاحبه تلفنی با خبرنگار رکنا در خصوص رد شدن مقاومت بتن عرشه پل غدیر (سه راه شهرک فرهنگیان) اعلام کرد: شورا مدتهاست که پیگیر جواب نتایج آزمایشات بصورت مکتوب بوده اما تاکنون شهرداری حاضر نشده هیچ گونه جواب آزمایشی را در اختیار ما قرار بدهد.

وی با اشاره به حساسیت بالای این موضوع گفته حاضر به برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اساتید دانشگاهی و مهندسین است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان افزود: به دلیل حفظ جان و سلامت شهروندان نتایج آزمایشات غدیر را با دقت مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و در اعلام نتایج مسامحه نخواهم شد.

اجرای کلیه اصول کنترل کیفیت در تقاطع غیر هم‌سطح غدیر

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری همدان گفت: اجرای کلیه اصول کنترل کیفیت در تقاطع غیر هم‌سطح غدیر زیر نظر کارشناسان و ناظران مربوطه انجام شده است.

وحید علی ضمیر با اشاره به اینکه پروژه غدیر بصورت مشارکتی و توسط یکی از معتبرترین شرکت های مهندسی در کشور در حال ساخت و ساز است، عنوان کرد: تاکنون تمام مراحل این پروژه زیر نظر مهندسین ذی ربط انجام شده و به زودی این پل به بهره برداری می رسد.

وی با رد شایعات پیرامون مقاومت بتن پل غدیر اذعان داشت: اگر ما در هر مرحله از اجرای پروژه غدیر بدانیم دچار نقص فنی شده است مانع ادامه روند پروژه می شویم تا مشکل فنی آن اصلاح شود.

در پایان علی ضمیر با ذکر اینکه قطعاً در اجرای پروژه های بزرگ ایجاد یکسری مشکلات محتمل است، تاکید کرد: خوشبختانه در اجرای این پروژه کلیه اصول، کنترل شده و در صورت بروز هرگونه مشکل شرکت سازنده مسئولیت آن را به عهده دارد.

اما سوال اینجاست که چرا نتایج آزمایشات به شورای شهر داده نشده و در این مدت چرا کوتاهی شده است؟

آیا امکان این نیست که یک شرکت مهندسی مشاور بی طرف به این مسئله ی مهم ورود پیدا کند!

عارفه سلیمانی فرد/همدان

کدخبر: 842477 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟