کاهش  13.6 درصدی نرخ بیکاری یزد در تابستان امسال

به گزارش رکنا از یزد؛ محمدرضا فلاحتی در نشستی با حجت‌الاسلام عباس زارع مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد پیرامون جذب فرزندان شاهد و ایثارگر در واحدهای تولیدی گفتگو کرد.

محمدرضا فلاحتی در این نشست با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در تابستان سالجاری نسبت به سال گذشته گفت: نرخ بیکاری استان در تابستان سال جاری 7.7 درصد بود که نسبت به مشابه سال گذشته که 13.6 درصد بود شاهد کاهش آن بودیم.

وی اضافه کرد: بیشترین متقاضی کار در استان را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند و بالاترین نرخ بیکاری مربوط به بانوان تحصیلکرده با آماری نزدیک به 9 درصد است.

فلاحتی با بیان اینکه بسیار از واحدهای تولیدی در استان برای طرح توسعه خود نیاز به نیروی ماهر، فنی و کارگر ساده دارند تاکید کرد: نگاه فارغ التحصیلان و افراد بیکار نسبت به کار باید تغییر کند. با تغییر نگرش به کار و دوری از پشت میز نشینی بسیاری از این افراد می توانند در واحدهای تولیدی با رعایت حفظ شأنشان مشغول به کار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تاکید بر اینکه دوره‌های مشاوره و توجیهی برای فرزندان شاهد و ایثارگر باید برگزار شود تا آنها با شرایط کار و خواسته های کارفرما آشنا شوند گفت: در عین حفظ جایگاه و شأن فرزندان ایثارگر، فرصت های شغلی مناسبی در واحدهای تولیدی استان برای این عزیزان وجود دارد که آنها می توانند با مشغول شدن در آنجا مهارت کسب کنند.

زارع مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه گفت: کارفرمایی که فرزندان ایثارگر را به کار بگیرد از معافیت بیمه ای سهم کارفرما برخوردار شده، همچنین 75 درصد حقوق آنها نیز تا 18 ماه توسط بنیاد پرداخت می گردد.

وی با اشاره به اینکه مشوق های بسیار خوبی برای کارفرمایان و حتی سازمان های دولتی در این زمینه در نظر گرفته شده است تصریح کرد: با تعامل و همکاری که بین این دو اداره وجود دارد می توان آمار قریب به 1400 فرزند شاهد و ایثارگر استان که بیکار هستند را به کمترین حد ممکن رساند.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 841467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟