عدم وابستگی در تولید و رفع موانع تولید می تواند به اشتغال زایی در لرستان کمک کند

به گزارش رکنا از لرستان، بهرام دلفان در مراسم روز جهانی غذا، اظهار داشت: مواد غذایی می تواند بخشی از اشتغال زایی را به خود اختصاص بدهد  و با تسهیل شرایط و جلوگیری از قوانین دست و پا گیر ، می توان زمینه ی اشتغال جوانان را فراهم کرد .

وی افزود : اگر تولید را از وابستگی نجات بدهیم و موانع تولید را به کمک خود تولید کنندگان رفع نماییم ؛  گام های موثری را در راه اشتغال زایی استان برداشته ایم و تولید کنندگان بدون دغدغه می توانند محصولات خود را تولید کنند .

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: با کار کارشناسی شده و کوتاه کردن پروسه ی اخذ مجوزهای لازم می توان مشوق تولید کنندگان بود و با راه اندازی آزمایشگاه های مرجع به کمک آنان آمد تا غذایی سالم را تولید نمایند ؛ کاری که ما در صدد راه اندازی یک آزمایشگاه خوب در دانشگاه هستیم .

دلفان بازدید از کارخانه ها و نظارت بر تولید محصولات غذایی را لازمه ی اقدامی موثر و همه جانبه در راستای پیگیری این موضوع دانست و گفت : به منظور  تولید مواد غذایی سالم و سموم زدایی از  این محصولات ، باید نظارت ها بیشتر شود و با حساسیت زیاد به این موضوع پرداخته شود و جهاد کشاورزی و دیگر ارگان ها و سازمان ها پای کار باشند تا غذایی سالم تولید و تحویل مردم شود و گاهی هم باید ایده داشت و با بسته بندی و ابتکار عمل در کارگاه های کوچک ، مشوق مردم بود تا کار تولید را به گونه ای دیگر و درست انجام بدهند .

معاون اقتصادی استانداری لرستان در این مراسم با بیان اینکه تولید ، محور توسعه است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است ؛ گفت : سالم بودن ، در دسترس بودن و فراوان بودن تولید ، سه خصلت و نکات مهمی است که باید مد نظر مسئولین و تولیدکنندگان باشد تا غذایی سالم و کافی در دسترس همه قرار گیرد .

ابراهیمی بیان کرد : فکرها و برنامه هایی در این راستا اندیشیده و تصویب شده است تا سلامت مردم با سالم بودن غذا فراهم شود و نباید با صرف تولید بیشتر ، موادی را تولید و عرضه کرد که در آن سموم فلزاتی و سرب باشد .

وی یکی از مولفه های سلامت را ، تغذیه سالم و داشتن وزن مناسب دانست که با رعایت اصول تغذیه و داشتن غذایی سالم ، این امر تحقق می یابد .

ابراهیمی افزود : همه ی مروجان سلامت باید دست به دست هم بدهند تا غذایی سالم و به دنبال آن انسانی سالم تحویل جامعه بدهیم تا بهره وری بالا برود و اگر غذای سالم تولید نشود ؛ امنیت روانی افراد جامعه به خطر می افتد و باید مسئولین ذیربط به کمک مروجان سلامت بیایند و هر دستگاهی به فراخور و اهداف سازمانی که دارد ؛باید پای کار باشد  و در این عرصه ورود پیدا کند چرا که عرصه ها و امکانات مختلفی در سطح کشور وجود دارد و به کمک هم و کار تیمی می توان در هر عرصه ای ورود پیدا کرد و با سود و منافع مشترک به اهداف نهایی که تهیه غذای سالم است ؛ دست یافت .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان توجه به تولید و جلوگیری از اسراف و پرت منابع در صنایع غذایی را مهم دانست و گفت : در بخش تولید محصول ، حدود ۳۰ درصد پرت منابع وجود دارد و در بخش مصرف نیز شاهد اسراف مواد غذایی زیادی توسط خود مردم هستیم که با مدیریت صحیح ، می توان از پرت این منابع تولیدی جلوگیری کرد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز بازدید از صنایع و کارخانه های تولیدی در راستای رفع موانع و مشکلات موجود در عرصه های مختلف تولید و عرضه را مهم دانست تا سلامت مردم با تولید غذای سالم تضمین شود .

معاون غذا و دارو دانشگاه با بیان اینکه در دین مبین اسلام به طیب بودن ، ایمن بودن و سالم بودن غذا تاکید می شود ؛ گفت : اگر غذا سالم باشد ؛ انسان سالم می ماند و این موضوع ، اهمیت غذا از ابعاد مختلف را نشان می دهد ؛ زیرا انسان سالم محور توسعه است و در دین مبین اسلام نیز به اهمیت غذا و طیب بودن و سالم بودن آن اشاره دارد .

محسن اسدبیگی افزود : در همین راستا ، همه ی ارگان ها و دستگاه های اجرایی و حتی جامعه می توانند در تولید غذای سالم به کمک هم بیایند و در بحث نظارت ها ، دانشگاه را یاری نمایند ؛ زیرا اهداف دانشگاه ، تسهیل شرایط مجوزها برای تولید کنندگان به منظور حمایت از تولید و اشتغال زایی است .

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 840559 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟