بازنگری برنامه 1405 اصفهان با تحلیل لایه ای علت ها / مسائل شهر با راهکارهای ریشه ای واکاوی می شود

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سعید ابراهیمی روز شنبه 14 آبان ماه در اولین جلسه کمیته پشیبان برنامه‌ریزی و بودجه و پژوهش بازنگری برنامه راهبردی 1405 اظهار کرد: این روش مسائل را به صورت عمیق مورد کندوکاو قرار می‌دهد و از باورها تا سطح مشکلات قابل مشاهده را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: بسیاری از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم صرف نظر از میزان و شدت مسئله، گاه به باورهای اشتباه و محدود کننده بر می‌گردد که با اصلاح آن باور می‌توان سر منشا بسیاری از مشکلات را به صورت ریشه‌ای حل کرد. به عبارت دیگر این روش کمک می‌کند تضادهای تصمیم‌گیری در برابر چشم مدیران شفاف شود و با یکپارچه کردن نگاه آنها به مسئله به راهکارهای بهینه برای مسائل می‌رسد.

ابراهیمی ادامه داد: این روش برای اولین بار در شهرداری اصفهان مورد استفاده قرار گرفته است هرچند موارد موفق آن در سایر کشورها مورد استفاده قرار گرفته است و توانسته است تحولات مناسبی ایجاد نماید.

وی تصریح کرد: در این رویکرد جدید تلاش ما براین است که نگاهی متفاوت به مسائل ایجاد کرده تا از طریق راهکارهای ریشه‌ای هرچند بلندمدت مسائل واکاوی شود و از هر گونه نگاه سطحی به آنها جلوگیری گردد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: امروز که با تغییرات و تحولات شدید و سریعی روبه رو هستیم دیگر روش های قبلی کارایی خود را از دست داده است و این روش کمک می‌کند که مسائل نه تنها به صورت علت و معلولی بلکه عمیق نیز مورد بررسی قرار گیرد.

ابراهیمی افزود: قطعاً راهکارهایی که در این جلسات ارائه می‌شود با حجم مشارکت مناسبی که از سوی مدیران و مسئولین شهری وجود دارد، در کنار ورودی‌های برنامه که از اسناد، شهروندان و ذینفعان مرتبط جمع‌آوری شده است، در آینده می‌تواند تغییرات قابل توجهی در نگاه و عملکرد شهرداری ایجاد کند.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 840351 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟