۱۵۱ عنوان برنامه آموزشی برای کارکنان شهرداری

به گزارش رکنا از اصفهان،سعید ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: معاونت برنامه‌ریزی در مجموع ۲۹۲ نیروی انسانی دارد که ۲۲۹ نفر در ستاد، ۵۵ نفر در مناطق شهرداری و هشت نفر در معاونت فعالیت می‌کنند، از این تعداد ۱۵ نفر دکترا، ۱۳۷ نفر فوق لیسانس و ۹۲ نفر لیسانس هستند.

وی با بیان اینکه معاونت برنامه‌ریزی به لحاظ سنی جوان‌ترین معاونت شهرداری محسوب می‌شود، افزود: به لحاظ فراوانی اشتغال بانوان در این معاونت پیشتاز است.

وی با اشاره به آموزش ۱۰۶ هزار و ۳۰۵ نفر- ساعت از سال گذشته تاکنون، خاطرنشان کرد: در واقع معادل ۹۲۰ ساعت دوره آموزشی به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار شده است، برای سال جدید نیز برنامه‌های آموزشی جدید طراحی کرده‌ایم.

ابراهیمی از راه‌اندازی میز نوآوری در این معاونت خبر داد و اظهار کرد: میز نوآوری از مدیران اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل خواهد شد و بودجه متمرکز نیز برای آن دیده شده است، همچنین کارگروهی برای هماهنگی در این راستا تشکیل شده و تألیف خوبی نیز از سوی شورای اسلامی شهر مشخص شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان به چارت سازمانی اشاره کرد و گفت: طبق چارت سازمانی و تعداد پست‌های سازمانی تعریف شده شهرداری بالغ بر دو هزار نفر نیروی مازاد دارد، اما بر روی این چارت بحث داریم، زیرا با توجه به نیاز فعلی این چارت باید بازنگری شود.

وی ادامه داد: چشم‌انداز مجموعه مدیریت شهری افزایش نیرو نیست و با توجه به اینکه سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ نیرو بازنشسته شدند، مشکل مازاد بودن نیروها کاهش می‌یابد.

ابراهیمی با اشاره به بودجه امسال شهرداری اصفهان، تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان با سازمان‌ها ۱۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد درآمد بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۱ ساختمانی و غیر ساختمانی است، ۱۱ درصد نیز به واگذاری دارایی‌ها و ۱۹ درصد به بخش تسهیلات و اوراق مشارکت مربوط می‌شود.

وی اظهار کرد: در بودجه امسال بالغ بر دو هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات و اوراق مشارکت در حوزه مترو و اتوبوسرانی دیده شده است و در بخش مصارف در بودجه که همان بودجه جاری محسوب می‌شود سه هزار و ۱۹ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

ابراهیمی ادامه داد: در مجموع ۱۱ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان از بودجه امسال شهرداری به عنوان بیشترین مصرف به حوزه حمل و ترافیک اختصاص داده شده است.

وی تاکید کرد: بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری اصفهان و سازمان‌ها در مجموع شش هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۱۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان رسیده است، بنابراین سرانه هر شهروند بر اساس بودجه سال ۱۳۹۹ دو میلیون و ۹۸۶ هزار و ۸۰۴ تومان بوده که در سال ۱۴۰۱ این سرانه به شش میلیون و ۶۳۱ هزار و ۵۹۱ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تدوین و طراحی نقشه راه هوشمند سازی شهر به عنوان سند بالادستی در دست اقدام است و در این راستا شهردار اصفهان میز تخصصی این موضوع را فعال کرده که امیدوارم تا پایان اردیبهشت ماه تدوین نقشه هوشمندسازی شهر و شهرداری تکمیل شود، البته کار سنگینی است اما به عنوان یک سند بالادستی مهم برای توسعه و پیشرفت شهر محسوب می‌شود.

 

ابراهیمی تاکید کرد: شهرداری اصفهان تنها شهرداری در سطح کشور است که در حوزه تعالی سازمانی خود را در محک و ارزیابی‌های بیرون سازمانی قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه استاندارد سازی مدیریت انرژی و مدیریت تکنولوژی در دست اجرا است، گفت: هدف امسال ما در حوزه مدیریت فرایندها صحه‌گذاری و طبقه‌بندی مدل فرایند کار است که در این راستا اقدام زیربنایی در حوزه شهرداری ایجاد بانک اطلاعاتی فرایندها است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: شهرداری اصفهان ظرفیت خوبی در جذب ایده‌ها و طرح‌های طبقاتی خلاق جامعه از جمله هنرمندان، صنعتگران، محققان و دانش آموزان دارد و اخیراً مسابقه طراحی ورودی باغ گل‌ها برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری رویداد اصفهان شهر خلاق در حوزه صنایع دستی، گفت: ۲۰ مردادماه در روز جهانی صنایع دستی ویژه برنامه‌ای خواهیم داشت و با آموزش‌هایی به دنبال تلفیق سنت، صنعت و تکنولوژی هستیم.

ابراهیمی با اشاره به فعالیت شبکه شهرهای خلاق در کشور، اظهار کرد: شهرهای خلاق از جمله اصفهان، سنندج، بندرعباس و رشت با هم ارتباط دارند.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 779104 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟