واکنش اداره حفاظت محیط زیست به اظهارات مدیر جهاد کشاورزی هشترود / هیچ مجوزی برای صید و شکار از سوی این سازمان صادر نشده است

به گزارش رکنا از هشترود؛ روز گذشته(۹ آبان) مدیر جهاد کشاورزی هشترود خبری در اختیار خبرنگار رکنا قرار داد مبنی بر اینکه «صید ماهی در سد سهند هشترود آغاز شد» که این مطلب واکنش اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان را برانگیخت.
شاهرخ صادقپور در مورد این خبر، اظهار داشت: به اطلاع عموم همشهریان عزیز می رساند، در سال ۱۴۰۱ هیچ‌گونه مجوز و پروانه صید و شکار از طرف سازمان حفاظت محیط زیست که ارگان اصلی ومتولی امر شکار وصید در کشور است، صادر نشده است .

وی متذکر شد: هرگونه فعالیت صید و شکار از سوی هر شخص حقیقی و حقوقی، غیر قانونی بوده و جرم تلقی می شود.

صادقپور تصریح کرد: در زیستگاه های آبی شهرستان، هرگونه رهاسازی و پرورش ماهی همچون آب‌های آزاد و رودخانه ای، بدون نظر کارشناسی سازمان حفاظت محیط زیست غیر قانونی بوده و تهدید علیه آبزیان و ژنتیک حیات وحش بومی شهرستان است.

وی ضمن تشکر از مقامات قضائی شهرستان، خصوصا دادستان محترم که همیشه حامی و پشتیبان اداره حفاظت محیط زیست در خصوص حل مشکلات و معضلات زیست محیطی بوده است، از وی درخواست کرد، در خصوص گزارش صید ماهی در سد سهند و رودخانه های شهرستان ، و هرگونه رهاسازی ماهی در آب‌های آزاد که حیات وحش وکلیه اجزای اکو سیستم هر منطقه جزء انفال و بیت المال عمومی است، دستورات مقتضی را صادر کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست هشترود، ضمن تقدیر و تشکر از عموم مردم با فرهنگ و دوستدار محیط زیست و علاقمندان به محیط زیست درخواست کرد: در  صورت مشاهده هرگونه فعالیت صید و شکار و حمل اسلحه در کلیه عرصه های طبیعی شهرستان در اسرع وقت ، مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند و یا با شماره تلفن های ۰۴۱۵۲۶۲۲۷۴۳ یا ۰۹۱۴۱۲۴۱۷۴۵تماس حاصل نمایند.

گفتنی است، بعد از واکنش اداره حفاظت محیط زیست هشترود به خبر درج شده به نقل از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، مجید احمدی در تماس با خبرنگار رکنا، گفته های خود را تکذیب کرد!

اسماعیل رحیمی/ هشترود

کدخبر: 838482 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟