ممنوعیت خام فروشی باید از شرکت‌های دولتی آغاز شود

به گزارش رکنا از اصفهان؛ محمدمهدی برادران با بیان اینکه سعی ما فضا دادن به افراد اهل خدمت است، ابراز داشت: سعی ما فعال شدن واحدهای راکد است و از ابتدای امسال بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی مجوز فعالیت دریافت کرده است.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه اگر امروز وضع اقتصاد خوب نیست نباید در فرایند تولید و صادرات خلل ایجاد کنیم، افزود: نمایندگان مجلس ابتدای سال در زمینه دریافت تعرفه گمرکی از محصولات تولید داخل مصوبه‌ای را داشتند که این مصوبه را با همکاری خود نمایندگان مجلس لغو کردیم.

وی در خصوص خام فروشی و مدیریت این بخش گفت: ما ادعا داریم محصولات نیمه خام را صادر می‌کنیم اما باید برای ممنوعیت صادرات خام فروشی باید از شرکت‌های دولتی شروع کنیم چون نه تولیدکنندگان و نه صادرکنندگان خوبی هستند.

برادران با بیان اینکه صادرات غیرنفتی ما باید با واردات برابری کند، گفت: در این زمینه باید از صنایع و بخش خصوصی حمایت کرد.

تعرفه واردات ماشین آلات کاهش می‌یابد

معاون وزیر صمت  در ادامه گفت: به‌منظور حمایت از بخش تولید از روز شنبه تعرفه واردات ماشین‌آلات صنعتی به یک درصد کاهش پیدا می‌کند. . علاوه بر این تعرفه ۳۰ درصدی واردات قطعاتی که در داخل کشور تولید نمی‌شود نیز به زودی کاهش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: مجموع اقداماتی که در بخش صنعت ومعدن  در یک سال گذشته انجام شده  باعث شده  ۱۵۸ هزار شغل  ایجاد شود و نرخ بیکاری به ۸.۹ کاهش پیدا کرده است.

معاون وزیر صمت خاطر نشان کرد: قطعاً در فواصل زمانی، اثرات این اقدامات در وضعیت معیشت منعکس خواهد شد.

برادران با بیان اینکه فرایند تولید و صادرات باید به طور جدی دنبال شود، گفت: این اقدام می‌تواند اوضاع اقتصادی کشور را بهبود دهد.

بهمن راعی / اصفهان

کدخبر: 837087 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟