هر بام خانه ؛ یک فرصت کار آفرینی

علیرضا کشانی سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان گزارش مختصری در خصوص زیرساخت ها برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های شرکت توزیع برق اصفهان عنوان کرد و گفت: این شرکت در هشت برق منطقه شهری و یک منطقه حاشیه شهر و چهار شهرستان ورزنه ،جرقویه، هرند و کوهپایه  و در ۱۵۰ هزار کیلومتر مربع برق‌رسانی مطمئن را به مردم ارائه می کند.

وی در ادامه گفت: ۹۵۰هزار مشترک خانگی، ۲۰۰هزار مشترک تجاری، ۱۲هزار مشترک صنعتی و ۱۲هزار مشترک کشاورزی از برق پایدار استفاده می کنند  که به لحاظ مصرف ۳۳% مصرف برق را مشترکین خانگی و ۲۷ درصد انرژی را مشترک صنعتی و ۱۳ درصد  انرژی را کشاورزی به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: در بخش تلفات شبکه بر اساس استراتژی که در این سال‌ها تعریف و برنامه ریزی شد در حوزه کاهش تلفات فنی و غیر فنی پایش و اقدامات اساسی انجام شد به طوری که در بخش تلفات غیر فنی سرقت شبکه ها تا حد زیادی کاهش پیدا کرده  و در کل شبکه های استان این عدد به زیر 6 درصد رسیده که مطلوب است.

امکان درآمدزایی همه مردم با پنل های خورشیدی را فراهم کنید 

آیت الله مهدوی نیز در این نشست گفت: اطلاع رسانی های به هنگام و مستمر به مردم می توانند شرایط درست مصرف کردن را ایجاد نماید و یکی از مراکز اطلاع رسانی تریبون نماز جمعه اصفهان می باشد که با توجه به اینکه افراد متدین در آن حضور حداکثری دارند می توانند پایگاه خوبی برای اطلاع رسانی باشد.

وی ابراز داشت: یکی از مناطقی که به لحاظ جغرافیایی در میانه کشور قرار گرفته و با چنین شرایط مطلوبی می تواند پنل های خورشیدی را در خود جای دهد و تولید برق نماید استان اصفهان می باشد .

امام جمعه موقت شهر اصفهان ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه فضایی که پنل های خورشیدی اشغال می کنند باعث شده مردمی که در خانه های کوچک ساکن هستند نتوانند از این امکان استفاده کنند و درآمد زایی داشته باشند و به نظر می رسد متولیان امر صنعت برق باید برای این مشکل راهی پیدا کنند تا بشود در ابعاد کوچکتر همان مقدار انرژی تولید شود .

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 835942 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟