صدور نخستین پروانه ساختمانی به صورت الکترونیکی در همدان

به گزارش رکنا از همدان؛ مهرداد خورشیدوند گفت: پس از اجرای سیستم یکپارچه شهرداری همدان که در تابستان سال جاری رقم خورد در روز شنبه سی ام مهر ماه اولین پروانه ساختمانی به صورت الکترونیکی در شهرداری منطقه یک همدان صادر شد و به ارباب رجوع تحویل گردید.
وی پس از صدور اولین پروانه ساختمانی به صورت الکترونیکی در شهرداری منطقه، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای پروژه راه‌اندازی سیستم یکپارچه شهرداری الکترونیک را کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی و همچنین کاهش حجم ارباب رجوع دانست که باعث سهولت شهروندان و همچنین افزایش دقت و سرعت کارمندان حوزه‌های درآمد، شهرسازی و نوسازی و... شده است.

خورشیدوند با بیان اینکه با خودکار سازی فرآیندها، ساده‌سازی ضوابط و دستورالعمل‌های اجرایی علاوه بر کاهش بوروکراسی‌های اداری و ایجاد شفافیت، صدور اولین پروانه ساختمانی در مدت زمانی کمتر از 30 روز بوده است افزود: این رویه باعث رضایت مندی شهروندان شده و همچنین از این پس تمامی شهروندان می‌توانند خدمات را به صورت بر خط و سریع دریافت کنند.

وی از دیگر مزایای اجرای این پروژه را ارائه خدمات به صورت شبانه روزی دانست و گفت: امکان ثبت درخواست، دریافت پاسخ الکترونیکی، تشکیل آرشیو الکترونیک، خودکار سازی فرایندها، جلوگیری از جعل مکاتبات، امکان نظارت دقیق، حذف کاغذ، دورکاری کارکنان، الکترونیکی شدن پیگیری استعلامات دفترخانه ها، ادارات و بانک‌ها وجود دارد که باعث جلوگیری از سردرگمی شهروندان و افزایش رضایتمندی در جامعه می‌شود.

کدخبر: 835809 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟