صدور پروانه‌ ساختمانی الکترونیکی تا پایان ۱۴۰۱

به گزارش رکنا از گرگان،سبطی شهردار گرگان با اشاره به صدور پروانه‌های ساختمانی الکترونیکی به شهروندان، اظهار کرد: بر اساس فعالیت کنونی شهرداری گرگان و تعهدی که به شورای اسلامی شهر گرگان داده شده است، از ابتدای سال  با تجهیز امکانات و تهیه بستر مناسب در حوزه آی تی (IT) امکان صدور پروانه ساختمانی به شکل غیرحضوری و الکترونیکی فراهم شده و تا پایان سال به صورت صددرصدبدون نقص  انجام خواهد شد .

وی با بیان اینکه صدور پروانه به شکل غیرحضوری با مراجعه متقاضیان از طریق سامانه‌های رایانه‌ای فعال اجرا می‌شود، گفت: در این سامانه‌ها امکان درخواست پروانه، ارائه درخواست و تعیین میزان پروانه برای متقاضیان با تعداد طبقه و ظرفیت پلاک ساختمانی تعیین شده است.

محمد رضا سبطی تصریح کرد: با ایجاد امکان صدور پروانه ساختمانی به صورت غیرحضوری متقاضیان از ضوابط و امکانات پلاک ساختمانی خود اطلاع می‌یابند و می‌توانند درخواست صدور پروانه را برای شهرداری ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع با اجرای این طرح امکان صدور پروانه اولیه برای متقاضیان بدون مراجعه حضوری به شهرداری فراهم می‌شود و بر مبنای امکاناتی که به آنها به ارائه می‌شود می‌توانند نقشه‌ها را تهیه کرده و به شهرداری ارسال کنند تا بتوانند در زمان درخواست شده پروانه ساختمانی را دریافت کنند.

شهردارگرگان اظهار کرد: در برنامه‌ریزی‌های شهری جلساتی جهت فراهم کردن بستر برای همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای صدور پروانه ساختمانی برگزار شده است،  تا در جهت رضایت شهروندان و سلامت مسیر صدور پروانه ارائه خدمات بهینه‌تر انجام و قدم بزرگی در راستای رضایت‌مندی شهروندان برداشته شود.

 

 

کدخبر: 795879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟