خبر خوش شهرداری اصفهان/ جزئیات جدید تسهیلات ویژه نوسازی بافت‌فرسوده

به گزارش رکنا از اصفهان؛ حسین کارگر با اعلام این خبر گفت: شهرداری اصفهان با همکاری شورای اسلامی شهر و اداره کل راه و شهرسازی برای احیای بافت‌ های فرسوده اقدامات مؤثری در نظر گرفته است و قرار بر این است که یک طبقه مازاد بر کد ارتفاعی منطقه پروانه صادر شود.

او افزود: همچنین برای هر واحد تسهیلات وام ۴۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود چهار درصد در نظر گرفته شده است که انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران و شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر به شهرداری مراجعه کنند و اقدامات لازم برای نوسازی بافت‌های فرسوده را انجام دهند.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات جدی شهرداری اصفهان در راستای هوشمندسازی خدمات صدور پروانه ساختمانی اظهارکرد: شهروندان می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی my.isfahan.ir وارد سامانه هوشمند توسعه شهری اصفهان شوند و تمام مراحل و اقدامات مربوط به پروانه را به صورت الکترونیکی رؤیت کنند.

او خاطرنشان کرد: در سامانه هوشمند توسعه شهری اصفهان ارتفاعات هر پلاک در هر پهنه قابل مشاهده است و بر اساس آن شهروندان می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری تمام مراحل و اقدامات پروانه ساختمانی را تا مرحله ارجاع پرونده به واحد محاسبات به صورت الکترونیکی پیگیری کنند.

کارگر با اشاره به تحقق شعار «در خانه پروانه بگیرید» با اجرای سامانه هوشمند توسعه شهری اصفهان، افزود: شهروندان با وارد کردن شماره ملک و بلوک خود در سامانه می‌توانند اطلاعاتی از قبیل میزان تراکم تعلق گرفته به پلاک و میزان ارتفاع مجاز را دریافت کنند که پس از ثبت درخواست، مسئولان در حوزه شهرسازی مراحل اولیه و بازدید را انجام می‌دهند و پس از صادر شدن دستور تهیه نقشه، شهروندان می‌توانند به قسمت محاسبات دسترسی پیدا کرده و فاکتور محاسباتی را رؤیت کنند.

بهمن راعی/اصفهان

کدخبر: 833699 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟