برخوردها با کشتار غیرمجاز دام کار ساز نیست / عملکرد داریم اما نتیجه خیر!

به گزارش رکنا از کرمانشاه، امیر کرمی مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: یکی از چالش‌های بهداشتی و تهدید جدی برای مواد غذایی شهروندان، بحث کشتار غیرمجاز دام و طیور و عرضه آن خارج از چارچوب و نظارت‌های سازمان دامپزشکی است.

وی با اشاره به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، ادامه داد: احتمال سرایت بیماری خطرناک و کشنده تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو از طریق کشتار غیرمجاز دام بالا است که ۳۰ درصد کشندگی دارد.

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با ارائه آماری از بازرسی‌ها طی ۶ ماهه سپری شده از سال‌جاری، افزود: آمار و عملکرد وجود دارد، اما متأسفانه نتیجه‌ای گرفته نشده است. 

کرمی بیان کرد: در مدت مذکور ۲۱ جلسه کارگروه با ۶۰ مصوبه در استانداری و شهرستان‌ها در حوزه کشتار غیرمجاز برگزار شده است، ۲۱۲ برنامه گشت مشترک توسط ادارات مرتبط برگزار شده و ۴۷ تُن گوشت و امعا و احشاء (جگروقلوه، سیرابی و شیردان، دل) نیز توقیف و جمع‌آوری شده است.

وی در پایان با اشاره به تشکیل ۶۸ پرونده قضایی در رابطه با کشتار غیرمجاز دام‌، گفت: متأسفانه به دلایل مختلف این پرونده‌ها با رأی دادگاه کارساز نیستند. دام‌های که به این صورت ذبح می‌شود مشکل‌دار و آلوده و یا سرقتی هستند، تا زمانی که تقاضا از سوی مردم باشد عرضه می‌شوند و این مردم هستند که باید در حفظ سلامتی خود و اعضای خانواده اهتمام جدی داشته باشند.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

کدخبر: 833625 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟