ماجرای وام 10 میلیونی یارانه چیست؟

به گزارش رکنا از کرمانشاه؛ سرهنگ علی عباسی‌کسانی اظهار کرد: طی ۶ ماهه سپری شده از سال جاری در بحث وقوع جرایم در سطح استان نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش و در بحث کشف افزایش بیش از ۹۵ درصدی را شاهد بودیم.

وی بیشترین جرایم سطح استان را مربوط به کلاهبرداری اینترنتی با ۴۵ درصد عنوان کرد و افزود: برداشت‌های اینترنتی با ۲۴ درصد، مزاحمت‌های اینترنتی با ۸ درصد و دسترسی‌های غیرمجاز با ۵ درصد در رتبه‌های بعدی جرایم قرار دارند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه، از شناسایی و دستگیری ۱۵ باند کلاهبرداری در نیمه نخست سال جاری خبر داد و اضافه کرد: در این مدت مبلغ ۸ میلیارد تومان به حساب مالباختگان عودت داده شده است.

کسانی در ادامه اشاره‌ای به ماجرای وام ۱۰ میلیونی یارانه داشت و گفت: مدتی‌ است پیامک‌هایی برای برخی سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر ارسال می‌شود و یا  کد ملی و شماره تماس سرپرست از سوی شهروندان به شماره‌ای ارسال می‌شود که از پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی برای سرپرستان خبر می‌دهد که اقساط آن هم به‌صورت ماهانه از یارانه دریافتی کسر می‌شود، این وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه ۱۰۰ درصد کلاهبرداری است و نباید اطلاعات شخصی خود را از جمله کدملی، شماره کارت بانکی و... در اختیار افراد ناشناس قرار دهید.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز فوریت سایبری استان با شماره تماس «۰۹۶۳۸۰»، بیان کرد: شهروندان به صورت ۲۴ ساعته می‌توانند انتقادات، پیشنهادات و شکایت خود را اعلام کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: طی ۶ ماهه امسال بیش از ۲۰ هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت سایبری از طریق شهروندان دریافت شده و بیشتر موضوعات هم در ارتباط با کلاهبرداری با دستگاه اسکیمر، سامانه ثنا، فیشینگ، برداشت‌های غیرمجاز گزارش شده است.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

کدخبر: 832074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟