کشف حدود ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان

به گزارش رکنا از خراسان شمالی، سردار سعید مطهری زاده اظهار داشت: این میزان کشفیات شامل ۴۷۶ کیلو و ۱۱۱ گرم مواد مخدر غیرصنعتی و ۱۷ کیلو و ۵۱۱ گرم مواد مخدر صنعتی است و در ۶ ماهه نخست امسال ۸۴۸ نفر قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش دارد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی افزود: در این مدت ۳۸۷ نفر معتاد در استان دستگیر شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۳ درصد افزایش دارد همچنین یک هزار و ۳۰۲ مورد طرح پیشگیرانه توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اجرا شد که از جمله آن، طرح پاکسازی نقاط آلوده، کنترل محور های مواصلاتی، ارتقای امنیت و طرح مدارس است.

مقام ارشد انتظامی در استان  با بیان اینکه در ۶ ماهه سال جاری ۱۳ مورد عملیات مشترک برون استانی اجرا شد افزود: در این مدت ۱۴ مورد عملیات درون استانی با حضور مقتدرانه پلیس در سطح استان اجرا شد.  

وی همچنین با بیان اینکه ۲ قبضه سلاح از قاچاقچیان مواد مخدر کشف شده، خاطر نشان کرد: در این مدت۲۱ باند مواد مخدر متلاشی که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶۲ درصد افزایش داشته است.  

فرمانده انتظامی خراسان شمالی نظر به اینکه در ۶ ماهه امسال ۵۳ دستگاه خودرو که در امر حمل و نگهداری مواد مخدر مورد استفاده قرار می گرفت توقیف شده است تصریح کرد: این تعداد خودروی توقیف شده به نسبت سال قبل ۸۲ درصد افزایش داشته است.  

کدخبر: 830845 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟