کشف بیش از ۲۸۳ کیلوگرم مواد مخدر در خراسان شمالی طی امسال

به گزارش خبرنگار رکنا از خراسان شمالی؛ سردار "سعید مطهری زاده" با اعلام جزئیات این خبر اظهار کرد: همواره موضوع مبارزه با مواد مخدر یکی از اولویت‌های پلیس بوده و در این رابطه نیز اقدامات بسیار خوبی نیز انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد دستگیرشدگان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته، افزود: ۲۷ دستگاه خودرو نیز در این بازه زمانی توقیف‌شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این مقام ارشد انتظامی در استان بابیان اینکه یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز در استان متلاشی‌شده است، یادآور شد: در این مدت همچنین ۵۷۵ مورد طرح پاک‌سازی، کنترل محورهای مواصلاتی و طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح استان اجراشده است.

سردار مطهری زاده همچنین بابیان اینکه با اجرای این طرح‌ها ۱۲۵ نفر معتاد پرخطر نیز جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد سطح استان معرفی‌شده‌اند، خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران من در پلیس مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون ۲۸۳ کیلو و ۸۹۸ گرم انواع مواد مخدر کشف‌شده که حدود ۱۳ کیلو و ۱۶۱ گرم آن مواد مخدر صنعتی و نیمه‌صنعتی بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان در ادامه از دستگیری ۲۰ نفر کلاهبردار سابقه دار و کشف ۴۵ فقره پرونده کلاهبرداری به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۹۵ میلیون ریال در بجنورد خبر داد. 

 سردار سعید مطهری زاده اظهار کرد: در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه افرادی با ترفند های مختلف از جمله فروش آپارتمان و زمین اقدم به کلاهبرداری از آنها کرده اند، بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی موضوع را با جدیت در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و همچنین بررسی اظهارات شاکیان پرونده، موفق شدند متهمان را مورد شناسایی قرار دهند، افزود: کارآگاهان در چند عملیات غافلگیرانه موفق شدند ۲۰ نفر کلاهبردار را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کنند.

این مقام ارشد انتظامی در استان با بیان اینکه متهمان در بازجویی های انجام شده به ۴۵ فقره کلاهبرداری به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۹۵ میلیون ریال اعتراف کردند، تصریح کرد: متهمان در نهایت بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار مطهری زاده از شهروندان خواست تا به هشدار ها و توصیه های پلیسی در خصوص پیشگیری از کلاهبرداری توجه کرده و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کدخبر: 797979 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟