مولد سازی زمین های وزارتخانه ها در شمال کشور/ مسکن استیجاری ارزان در مازندران ساخته می شود

 

به گزارش رکنا از مازندران؛ سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران، در جلسه شورای برنامه ریزی استان با بیان این مطلب، به اهمیت ساخت مسکن ارزان  وتامین زمین های دولتی برای اجرای این طرح اشاره کرده و گفت: ‎بزودی مقررات اجرایی مولد سازی دارایی های دولت که در اختیار وزارتخانه ها در استان است، ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: طرح مولد سازی دارایی های دولت بدون هیچ گونه تعارفی عملیاتی می شود، زمین هایی که 30 تا 35 سال متروکه افتاده است، با مجوز به نفع مردم استان مولدسازی می شود.

وی به فعالیت کارگروه استانداری مازندران برای شناسایی املاک دولتی و چگونگی مولد سازی آن اشاره کرد و بیان داشت: همه دستگاه ههای دولتی باید در این خصوص مشارکت کنند، در حال حاضر برای حمایت از نخبگان و افرادی که سرپناه و یا فضایی برای فعالیت های دانش بنیان ندارند با هدف تقویت حوزه علم و فناوری از این زمین های دولتی بهره گیری می شود.

استاندار مازندران به اهمیت حفظ و حراست از زمین های کشاورزی در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر این که دستگاه های نظارتی در این خصوص پای کار هستند، رسانه ها و مردم نیز می توانند هر گونه زمین خواری و یا تغییر کاربری و یا سوء استفاده از زمین ها در بافت روستایی را اطلاع بدهند.

سید محمود حسینی پور به حساسیت ها و نظارت ها بر اجرای صحیح طرح های هادی روستایی با هدف توانمندسازی اقتصاد روستاهای مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: باید آنقدر روستاها را به لحاظ رونق اقتصادی توسعه بدهیم تا شاهد باز گشت فرزندان روستاییان باشیم.

وی بر لزوم باز سازی و ترمیم بافت های فرسوده شهر های مازندران اشاره کرد و بیان داشت: همسو با رویکرد اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، با استفاده از وام های مسکن، اصلاح بافت های فرسوده به ویژه در شهرهای بابل و ساری عملیاتی می شود.

استاندار از رونق ساخت و ساز های مسکونی انبوه توسط یک شرکت خارجی با جدید ترین امکانات و زیر ساخت ها در مازندران خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم مسکن استیجاری ارزان قیمت از طریق شرکت های بزرگ ساخت و ساز ایجاد کنیم تا با انبوه سازی کافی، عرضه و تقاضا در مسکن به تعادل برسد چراکه باید از رشد بی رویه اجاره مسکن جلوگیری کنیم.

کدخبر: 830474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟