تب مالت و هاری در هشترود رو به افزایش است / آموزش مردم و واکسیناسیون دامها در دستور کار مدیران قرار گیرد

به گزارش رکنا از هشترود؛ علیرضا توری با اعلام این خبر، افزود: این ماجرا باید جدی گرفته شود و اگر جلوی این بیماری ها به موقع گرفته نشود و در نطفه خفه نگردد تبدیل به تهدید خواهد شد.

فرماندار هشترود اظهار کرد: ادارات متولی باید در اسرع وقت وارد میدان شوند و هرچه در توان دارند در جهت کاهش آمار این بیماری ها تلاش نمایند.

۲۰۲۲۱۰۰۲_۱۰۵۰۱۰۷۲۹

این مقام مسئول در ادامه به موضوع آموزش اشاره کرد و افزود: در این زمینه آموزش می تواند بهترین نقش را در این میان بازی کند و  اداراتی مانند  آموزش وپرورش و پرورش ودانشگاه ها می توانند با کمک جهاد کشاورزی  و شبکه بهداشت ودرمان با همکاری بخشداری ها و دهیاری ها کلاس های آموزشی در روستاها  برگزار و مردم را در مورد خطرات این بیماری‌ها و نگهداری حیوانات و نحوه واکسیناسیون آنها  آگاه کنند.

فرماندار هشترود از کارشناسان شبکه بهداشت ودرمان نیز خواست که حتما نظارت خود از قصابی ها،  لبنیات فروشی ها و جگرگی ها را بیشتر کنند و به قصابان و  فروشندگان محصولات لبنیاتی و جگرکی ها اعلام کنند که در تهیه اقلام مورد نیاز خود حتما اصول بهداشتی را رعایت نمایند خصوصا جگرکی ها باید از خام پزی محصولات دامی جدا پرهیز کنند.

فرماندار هشترود با اعلام این که در منطقه هشترود تعداد ۲۰۰ هزار راس دام سبک وجود دارد افزود: به گفته مسئولان  حدود ۳۰ درصد این حیوانات علیه بیماری ها واکسینه شدند.

توری از رئیس دامپزشکی خواست با هماهنگی های لازم با اداره کل دامپزشکی  در جهت واکسیناسیون دامهای سبک و سنگین در اسرع وقت اقدامات لازم را مبذول نماید.

توری در ادامه به وجود سگهای بلاصاحب نیز اشاره کرد  و یاد آور شد : طبق دستور العمل سال ۱۴۰۱ تمام اصول وجمع آوری این حیوانات آمده در این دستور العمل آمده است و حتی نحوه ازبین بردن سگی که به نوعی مریض است و امکان بازگشت به چرخه طبیعت را ندارد نیز در این برنامه قید شده است .

وی از مجریان و متولیان امرخواست حتما   در جمع آوری سگهای بلاصاحب به این دستورالعمل توجه کنند چون تمام مواردی که لازم است در مورد برخورد با این حیوانات در این برنامه گنجانده شده است‌.

اسماعیل رحیمی / هشترود

کدخبر: 830008 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟