دارندگان دامدار کارت بخوانند / پرداخت تسهیلات به 41درصد متقاضیان در خراسان شمالی

به گزارش رکنا از خراسان شمالی؛ سیدمحمود سیدالحسینی اظهارداشت: نیمه نخست سالجاری ۱۱ هزار و ۶۸۸ فقره پرونده برای دریافت ۶ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال تسهیلات دامدار کارت به بانک‌های کشاورزی این استان معرفی شد.

وی تصریح کرد: از این تعداد؛ چهار هزار و ۸۹۱ فقره پرونده تسهیلاتی به مبلغ ۲ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبار مردمی سازمان یارانه ها دریافت و سه هزار و ۶۵۴ فقره به مبلغ یکهزار و ۴۰۸ میلیارد ریال نیز عودت داده شد.

سرپرست شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی افزود: متقاضیان این پرونده ها برای دریافت تسهیلات به شعب بانک در استان مراجعه نکرده اند و یا منصرف شده اند.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۹۶۱ فقره به مبلغ یکهزار و ۷۳۶ میلیارد ریال نیز در دست بررسی است.

سیدالحسینی افزود: حجم پرونده های ارسالی دامدار کارت به ۲۳ شعبه بانک کشاورزی این استان بسیار زیاد بود و بانک ها ۲ شیفت کاری به این موضوع رسیدگی می کنند.

وی گفت: تعداد مراجعه کنندگان دامدار کارت بیش از توان شعب است اما با این وجود ۴۱ درصد معرفی شدگان وام های خود را دریافت کرده اند و مابقی نیز در دست بررسی هستند که به زودی تسهیلات را دریافت خواهند کرد.

سرپرست شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی در خصوص افزایش تسهیلات نهاده های دامی از ۱۹۵ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان نیز تصریح کرد: این موضوع در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان مطرح شد اما برای اجرایی شدن آن هیچ ابلاغیه ای دریافت نشده است.

وی ادامه داد: سه ماه چک برگشتی و بدهی غیر جاری از سوی متقاضیان تسهیلات دامدار کارت لحاظ نمی شد تا این قشر تولید کننده به راحتی تسهیلات را دریافت و برای خرید نهاده های دامی مشکلی نداشته باشند.

امیر ذکا/خراسان شمالی

کدخبر: 829862 ویرایش خبر
لینک کپی شد
امیرحسین ذکاء
آیا این خبر مفید بود؟