بهره برداری از 2 پروژه مهم برق کشور تا سال آینده در گیلان

به گزارش رکنا از گیلان؛ گلاب کش معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر گفت: پروژه پست انتقال غرب رشت و پروژه خط چهار مداره  پرسر- انزلی- غرب رشت- رشت شمالی شرکت برق گیلان، از پروژه های ملی و مهمی هستند که از نظر پایداری شبکه برق کشور، برای شرکت توانیر بسیار مهم بوده و در اولویت قرار دارند.

وی افزود: این دو پروژه مهم زیربنایی باید با مدیریت و تدابیر لازم، پیش از موعد پیک بار سال آینده و در اردیبهشت ماه به بهره برداری رسیده و  وارد مدار شوند.

گلاب کش گفت: برای تحقق این مهم، در نشستی با پیمانکاران و مشاورین در برق منطقه ای گیلان، مسائل و مشکلات مورد نظر بررسی و مقرر شد شرکت توانیر در حد توان در تامین منابع مالی حمایت کند تا  بر اساس تعهدات پیمانکاران و  حمایت‌های لازم با توجه به روند پیشرفت، این پروژه ها در موعد مقرر افتتاح و به بهره برداری برسند.

بهمن داراب زاده رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: دو پروژه خط چهارمداره پرسر - انزلی-غرب رشت- رشت شمالی و پست انتقال غرب  رشت از اولویت‌های اجرایی شرکت برق منطقه‌ای گیلان و از ماموریت های حساس شرکت می باشند.

وی افزود: این پروژه ها از پیشرفت قابل قبولی برخوردار هستند و  با تامین منابع مالی قبل از پیک بار سال ۱۴۰۲ بهره برداری و وارد مدار خواهند شد.

وی اضافه کرد: در استان گیلان علاوه بر این دو پروژه مهم، پروژه های دیگری که جزء پروژه های اولویت دار  شرکت توانیر می باشد را نیز دردست اجرا داریم. 

بهمن داراب زاده گفت: با بهره برداری از پست غرب رشت و اتصالات مربوطه، بارگیری پست های انتقال شهدای نفوت، رشت شمالی ،عضدی ،سیادتی که در حال حاضر در وضعیت بحرانی قرار دارند تا حد قابل قبولی بهبود یافته و تلفات انتقال توان در سطح ولتاژ ۶۳ کیلوولت شبکه گیلان نیز کاهش محسوس خواهد یافت.

 وی افزود: پروژه خط ۴ مداره نیز علاوه بر ایجاد بستر انتقال توان از نیروگاه پره سر به نواحی مرکزی و جنوبی گیلان، کمک شایانی به کاهش بارگیری خطوط انتقال موازی(پره سر -نفوت و پره سر- لاکان که در زمره خطوط انتقال با بارگیری بالا در سطح کشور شناخته می شوند) خواهد نمود. همچنین این پروژه ها، بخشی از راهکار اصلی رفع حبس تولید برق استان بوده و این امر بیانگر نقش حیاتی آنها در تامین بار و ارتقای پایداری شبکه  سراسری است.

مرجان گودرزی /گیلان

کدخبر: 829768 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟