اسیر شایعات و اخبار کذب در فضای مجازی نشوند

به گزارش رکنا از گلستان؛ سرهنگ سعید تجری درگفتگو باخبرنگاررکنااظهار داشت: کـاربـرانی که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی  به هـر نحـوی ، بـا  بـارگـزاری محـتـوا ( اعم از کلیپ ، صوت، متن ، تصویر ) اقـدام می کنند  به تخـریـب ، تهـدیـد،  تهـمـت، نشـر اکـاذیـب و هتک حیثیت دیگران و یا  کاری میکنند که سبب تشـویـش اذهـان عمومی،  تحـریک قـومـیت ها  و  اخـتلاف افکـنی  بین اقشـار جامعه در فضای مجازی شود  و یا هـر اقدامی که منجـر به اخـلال در نظم و آسایش عمومی شود،  توسط کارشناسان ما رصد خواهند شد و برابر قوانین با اونها رفتار خواهد شد .

وی افزود: طبق مواد تصریح شده در قانون جرایم رایانه‌ای، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی  از مصادیق جرائم رایانه ای بوده  و مجرم باید در محضر قانون  پاسخگوی رفتار خودش  باشد. 

سرهنگ تجری گفت: معـیار پلیس فتـا برای نظارت و کنترل این فضـا ، قـانـون جرائم رایانه ای و قانون مجازات اسلامی هست  و مصـادیـق مجرمانه ای  که برخـلاف این قوانین باشد  توسط کارشناسان پلیس فتا مـورد رصد و پـایش قرار می گیرد  .

این مقام انتظامی به کاربران و  فعالان فضای مجازی  توصیه کرد که در انتشار هر گونه محتوای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی،  نهایت دقت را داشته باشند تا این  محتوا منطبق بر قوانین جاری کشور باشد. 

تجری گفت: کاربران می بایست به حق و حقوق دیگران و حریم خصوصی همدیگر در فضای مجازی  احترام بگذارند  و  اخلاق مـداری را در فضای مجازی سر لـوحه کارشان قرار  دهند و از انتشار مطالب کذب و خلاف واقع و تخریبی بر علیه سایر افراد خودداری کنند.  

سرپرست پلیس فتا استان گلستان گفت: کاربران فضای مجازی به خاطر داشته باشند تا زمانی که از صحت و سقم یک خبر یا محتوا  اطمینان حاصل نکردند آن را در فضای مجازی نشر یا بازنشر نکنند.

کاربران هوشیار باشند تا اسیر شایعات و اخبار کذب در فضای مجازی نشوند

سرهنگ سعید تجری،سرپرست پلیس فتا استان گلستان:

 برخی از کاربران  خواسته یا ناخواسته به شایعات در فضای مجازی دامن  می زنند و باعث گسترش میزان انتشار مطالب دروغین می شوند که سبب برهم زدن امنیت روانی شهروندان  و سلب آسایش عمومی در جامعه می گردد.

وی افزود: طبق مواد تصریح شده در قانون جرایم رایانه‌ای، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی  از مصادیق جرائم رایانه ای بوده  و مجرم باید در محضر قانون  پاسخگوی رفتار خود  باشد.

سرپرست پلیس فتا استان گلستان گفت: کاربران فضای مجازی به خاطر داشته باشند تا زمانی که از صحت و سقم یک خبر یا محتوا  اطمینان حاصل نکردند آن را در فضای مجازی نشر یا بازنشر نکنند.

کرامتی/گلستان

کدخبر: 828830 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟