اعتبارات حوزه راهداری وحمل ونقل هشترود کم است

به گزارش رکنا از هشترود؛ وحید آخوند زاده در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت: رسالت اداره راه و حمل ونقل جاده ای، نگهداری از راه های اصلی و شریانی می باشد در صورت تامین اعتبارات، راه های روستایی نیز در صورت وجود اعتبار لازم از طریق این اداره توسط پیمانکاران طرف قرار داد انجام می گیرد.

وی  ادامه داد: با توجه به وسعت منطقه و شرایط جوی حاکم بر منطقه ماشین آلات این اداره ، جوابگوی عملیات راهداری در فصل کاری زمستان نمی باشد.

رئیس اداره راه وحمل و نقل جاده ای هشترود در ادامه به اعتبارات مورد نیاز جهت اتمام پروژه های نیمه تمام شهرستان در حوزه راهداری را ۹۷/۳۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان و اعتبارات مورد نیاز جهت پروژه های پیشنهادی و ضروری شهرستان را در حوزه راه‌های روستایی ۱۳۶/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان اعلام کرد.

این مسئول اداره راه، در ادامه به طرحهای در دست اجرای این اداره نیز پرداخت و افزود: یکی از دغدغه های مهم این اداره روکش آسفالت جاده هشترود -قره چمن است که ۷ کیلومتر از ۲۰ کیلومتر این مسیر نیاز به تخریب و زیر سازی دارد که در این خصوص مکاتباتی با مسئولان استانی انجام داده ایم که در اسرع وقت این جاده روکش و آسفالت ریزی خواهد شد .

رئیس اداره راه وحمل ونقل جاده ای هشترود تصریح کرد: آسفالت راه روستایی دربند_بزوجیق_ عرقطو_تمتراب _دلو حسن به طول حدود ۲۰کیلومتر در حال انجام است.

وی افزود: احداث بهسازی ،لوله گذاری ، شن ریزی راه های روستایی ایده لوی خلیفه _ زنجیر آباد _باغچه جیق- جبیند- گنج آباد -و اصلاح نقاط حادثه خیز و برفگیر - اصلاح شیب راه های روستایی ایلخچی در حال انجام است و در این مورد شن ریزی و بهسازی راه روستایی طاقجه جیق نیز در حال حاضر در حال انجام می باشد.

آخوند زاده در ادامه به فعالیت هایی که توسط این اداره انجام شده نیز اشاره کرد و گفت: ساماندهی تابلوها وعلائم ترافیکی، تمیز کردن گارد ریل ها وپایه های گارد ریل ، رنگ آمیزی پایه های تابلوهای و گاردریل ها وهندریل ها ، نصب شبرنگ به پایه های گارد ریل جهت ترددایمن در شب، آشکارسازی دهانه پل اتوبان پیامبراعظم (ص)از ورودی قویونقشلاقی، رگلاژ، تسطیح، علف زنی و تنظیم شیب شیروانی در شانه های راه های اصلی ،فرعی ، روستایی، آزاد سازی حریم در کنار جاده های اصلی، فرعی و روستایی، روند احداث و تکمیل پل‌های سیل زده ، خط کشی جاده هابه طول ۲۶ کیلومتر  ،ریزش برداری و اصلاح نقاط حادثه خیز در راه های روستایی آغچه رود و ریزش برداری دیوار حائل محور قره چمن از کارهای انجام شده این اداره است.

اسماعیل رحیمی/هشترود

کدخبر: 827832 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟