هفته دفاع مقدس یادآور ایمان و شجاعت جوانان ایران اسلامی است/ اجرای 60 ویژه برنامه توسط سپاه هشترود

به گزارش رکنا از هشترود؛ فرماندار هشترود در شورای اداری این شهرستان که با موضوع برنامه ریزی هفته دفاع مقدس تشکیل شده بود گفت:
هفته دفاع مقدس یادآور شجاعت وایمان جوانان برومند ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه حماسه آفرینی رزمندگان دوران دفاع مقدس پشتوانه شجاعت و اعتماد به نفس ملت ایران و مجهز شدن این ملت به تفکر و روحیه ایثار، فداکاری و مقاومت در مقابل نظام سلطه شد، افزود: ارزش‌های دفاع مقدس باید در بین قشرهای مختلف مردم بویژه جوانان یادآوری، نهادینه و به تصویر کشیده شود.

توری اضافه کرد: دفاع مقدس هویت ملی مردم ایران است و سالها اگر در این زمینه تحقیق شود نمی تواند بیانگر جلوه های فداکاری و زیبایی در این زمینه را بیان نماید. 

فرماندار هشترود تصریح کرد:  دفاع جانانه ی ملت ایران یک حرکت بی نظیر در تاریخ انقلاب است اگر اتفاقات تاریخی چند قرن اخیر را بررسی کنیم همیشه در هر جنگی که اتفاق افتاده است قسمتی از خاکمان را از دست داده ایم، اما در جنگ ایران و عراق رزمندگان با روحیه  جهادی حتی یک وجب  از خاک کشور را به دشمن بعثی ندادند که این امر با فرماندهی شگفت انگیز حضرت امام خمینی (ره ) میسر بود که جنگ را مدیریت کردند و نهایتا این فداکاری ها در خاطرات همه نسل ها ماند گار است‌.

نماینده عالی دولت در هشترود همچنین در ادامه با بیان اینکه دشمن درحال تحریف عظمت های جنگ و دستاوردهای ماست عنوان نمود: امروز جهاد تبیین و انتقال دستاوردهای انقلاب بسیار بسیار مهم است، همانطور که حضرت امام (ره)در جنگ هیچگاه جنگیدن را واجب عینی اعلام‌نکردند، اما حضرت امام فرمودند: تبیین دستاوردهای جنگ واجب عینی است که نشان از اهمیت بالای این موضوع دارد.

فرماندار هشترود در آخر،از همه ی دستگاه های اجرایی خواست تابرای بهتر اجرا شدن  مراسمات هفته ی دفاع مقدس با هم همکاری وتعامل داشته باشند و برنامه های تدوین شده را به نحو احسن اجرا کنند.

اجرای ۶۰ ویژه برنامه سپاه ناحیه هشترود در هفته دفاع مقدس 

سرهنگ علی سبزی با بیان اینکه دفاع مقدس باید بین همه آحاد مردم تبیین شود افزود : امروز تکلیف همه قدم برداشتن در جهاد تبیین است.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه هشترود هفته دفاع مقدس را فرصتی مناسب برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس دانست و گفت: فرهنگ دفاع مقدس باید برای نسل جوان تبیین شود.

وی افزود : دفاع مقدس، طلیعه جاودانه غرور ملی است هنگامه اتحاد و همبستگی ملی مردم در دفاع از شریعت اسلام و مرزهای سرزمینی است که با نثار خون پاک فرزندان این مرزو بوم و ایثار و مجاهدت های مثال زدنی آنها جاودانه شد.

وی اظهار داشت: امسال به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس ( ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه ) ۶۰  برنامه شاخص فرهنگی، هنری و ورزشی در شهرها و روستاهای شهرستان  پیش‌بینی شده است.

اسماعیل رحیمی/ هشترود

کدخبر: 827606 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟