گلستان رتبه دوم تولید گندم کشور را کسب کرد

به گزارش رکنا گلستان؛ محمد برزعلی در گفتگوی ویژه خبر سیمای گلستان بیان کرد: کشاورزان گلستانی امسال در ۳۷۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان گندم کشت کردند که از این سطح بیش از یک میلیون تُن محصول برداشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: گلستان با تولید یک تن گندم موفق شد رتبه دوم تولید این محصول استراتژیک در کشور را کسب کند.

برزعلی تاکید کرد: رتبه نخست کیفیت گندم همانند سال‌های گذشته متعلق به استان گلستان است.

وی عنوان کرد: این استان در تولید ۱۵ محصول جایگاه ویژه ای در میان استان‌های کشور دارد و در چند محصول مهم رتبه اول تا سوم در کشور را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: با توجه به اینکه سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر فرزانه انقلاب به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان توجه ویژه ای به این مهم داشته و دانش بنیان کردن برنامه‌ها در بخش کشاورزی بسیار مورد تاکید است.

وی افزود: اعتقاد راسخ داریم کشاورزی دانش بنیان از نیازهای اساسی کشور و راهی مطمئن برای تضمین امینت غذایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان، تغییر الگوی کشت، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری و افزایش کشت‌ها به سمت کشت پاییزه را از راهکارهای استفاده بهینه آب در بخش کشاورزی عنوان کرد.

گفتنی است استان گلستان با ۶۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی، سالانه حدود پنج و نیم میلیون تُن انواع محصولات تولید می‌شو د و یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور است.

زواریی/ گلستان

مهر

کدخبر: 827021 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟