سارقین 35 میلیاردی اسکیمری غافلگیر شدند/پرونده 30 شاکی در قم دارد

به گزارش رکنا از قم؛ سردار سید محمود میرفیضی اظهارداشت: در پی شکایت های متعدد افراد مبنی بر اینکه شخص  یا اشخاصی کارت بانکی آن ها را اسکیم (کپی) کرده و با انجام تراکنش خرید از پایانه های POS از حساب آن ها برداشت شده است، شناسایی متهمان در دستور کار مأموران پلیس فتا استان قم قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه با تشکیل جلسات متعدد و بررسی فنی پرونده های مطروحه در نهایت 2 فرد 19 و 35 ساله در این رابطه شناسایی و مشخص شد افراد موصوف در شهر تهران اقدام به پولشویی می کنند و  احتمالا وجوه به خارج از کشور انتقال داده می شود.

سردار میرفیضی گفت: مأموران پلیس فتا استان قم سپس ضمن هماهنگی قضائی، با حضور در تهران و در عملیاتی مشترک با مأموران پلیس فتا استان تهران بزرگ متهمان را شناسایی و در فرصتی مناسب طی عملیات غافلگیرانه آن ها را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: متهم 35 ساله دارای سوابق متعدد در حوزه اسکیمر و از محکومان تحت تعقیب بوده که در گذشته به کشور ترکیه گریخته و مجدداً به صورت غیر قانونی وارد کشور شده و در حیطه جرایم خشن نیز دارای یک مورد سابقه سرقت مسلحانه است؛ از وی حین دستگیری یک کیف دستی حاوی مقادیر زیادی وجه نقد، دلار، تعداد زیادی پوکه سیم کارت و تعدادی کارت بانکی کپی شده به همراه تعدادی گوشی تلفن همراه و یک عدد سیم کارت کشور ترکیه توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه این پرونده 30 شاکی دارد، وجه برداشت شده از حساب مردم را توسط متهمان 35 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: افراد مذکور طی تحقیقات انجام شده به بزه انتسابی و مشارکت با متهمان دیگر اعتراف که پرونده متشکله در حال رسیدگی و تحقیقات نیز در این رابطه همچنان ادامه دارد.

نظری / قم

کدخبر: 825367 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟