جنجال مجازی درباره قطع درختان جنگلی حاشیه ارس/ تصاویر منتشر شده مربوط به کجاست؟

به گزارش رکنا از اردبیل؛ محمود قلیزاده در جریان بازدید از جنگل‌ های حاشیه رود ارس اظهار کرد: در چند روز اخیر ابهاماتی در زمینه قطع درختان جنگلی حاشیه ارس و اولتان پارس‌آباد منتشر شد که منابع طبیعی چنین شایعاتی را تکذیب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این درختان به هیچ عنوان قطع نشده و منطقه تحت حفاظت یگان حفاظت منابع طبیعی این استان قرار دارد، تصریح کرد: تمامی مراتع و جنگل‌های استان از شمال تا جنوب طرح نظارت کاداستر قرار دارد و هر اقدامی مبنی بر قطع درختان در همان لحظه رصد و رسیدگی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه اخبار منتشر شده درباره قطع درختان جنگلی حاشیه ارس و اولتان از سوی افراد سودجو در فضای مجازی کذب است، گفت: این تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی مربوط به جنگل‌های اولتان نیست بلکه مربوط به درختان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی پارس‌آباد مغان است.

قلیزاده افزود: قطع این درختان با هدف تعریض جاده در مسیر پارس‌آباد - سربند و بازسازی و نوسازی آنها به صورت قانونی انجام شده و مسئولان اداره تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی پارس‌آباد نیز متعهد شدند به زودی نهال‌های جدیدی را جایگزین این درختان کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نابودی منابع طبیعی با قطع درختان جنگلی اتفاق می‌افتد که در استان اردبیل با حساسیت ویژه این اقدامات پیگیری شده و جلوی هرگونه سودجویی در تمام نقاط جنگلی گرفته می‌شود.

قلیزاده استان اردبیل را رویشگاه و زیستگاه درختان بکر اعلام کرد و ادامه داد: اقدامات مناسبی برای حفاظت درختان حاشیه ارس در پارس‌آباد مغان انجام شده به طوری که اراضی محدوده‌های جنگلی و درختان داخل طرح هادی در روستاها تحت حمایت و صیانت منابع طبیعی است.

وی بیان کرد: منطقه جنگلی ارس حفاظت و فنس‌کشی شده و هیچ فردی نمی‌تواند به راحتی وارد آن شده و اقدام به قطع درختان کند.

قلیزاده با بیان اینکه استان اردبیل ۹۰۲ هزار و ۴۰۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی، میان‌بند و همچنین ۶۹ هزار هکتار جنگل دارد، اضافه کرد: گونه‌های غالب جنگل‌های استان اردبیل را فندق، ارس، بلوط، زبان گنجشک و افرا تشکیل می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل مساحت کل جنگل‌های ساحل رود ارس در مغان را بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: این محدوده جنگلی از مسیر تازه‌کند حسن‌خانلو شروع و تا امتداد حوزه استحفاظی قره‌قباق اصلاندوز در ساحل ارس و مرز ما بین اردبیل و استان آذربایجان‌شرقی ادامه می‌یابد.

 

 

کدخبر: 825154 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟