هیچ زائری در مرز باشماق پذیرش نمی‌شود

 

 

به گزارش خبرنگار رکنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در حاشیه بازدید از مرز باشماق به تشریح آخرین وضعیت مرز باشماق پرداخت و اظهار داشت: روز گذشته، قبل از اعلام بسته شدن مرزهای کشور از جمله مرز باشماق، تعداد قابل توجهی از زائران به دلیل مسیر دسترسی آسان و روان برای سفر به اربعین به این مرز مراجعه کرده بودند که با برنامه‌ریزی انتقال و اسکان داده شدند. 

وی با اشاره به اینکه مرز باشماق نیز همانند سایر مرزهای کشور به دلیل  برخی مشکلات در پذیرش و زیرساخت‌ها از سوی اقلیم، بسته شد افزود: هم‌اکنون هیچ زائری در این پایانه مرزی پذیرش نمی‌شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه در صورت اعلام و موافقت ستاد اربعین، آمادگی و زمینه لازم برای پذیرش زائران در مرز باشماق فراهم است، تصریح کرد: تا قبل از بسته شدن مرز باشماق، در هر 20 ثانیه یک زائر از گیت‌های خروجی عبور داده می‌شد اما متأسفانه از سوی طرف مقابل، امکانات لازم وجود نداشت و امیدواریم مشکلات رفع شود تا بتوانیم در خدمت زائرین حسینی باشیم.

وی با ذکر اینکه ظرفیت‌های لازم ویژه برخورداری زائران از پارکینگ، اسکان، اقامتگاه‌ها، پذیرایی، تغذیه و غذای گرم در مریوان فراهم است، گفت: هیچ گونه مشکلی در این زمینه نداریم و هر کدام از زائرانی هم که قصد بازگشت به شهرهای خود را دارند، می‌توانند برگردند.

 

 

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

کدخبر: 824110 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟