اوقاف گلستان روزانه ۳۰ هزار پرس غذا میان زائران اربعین توزیع می‌کند

به گزارش رکنا از گلستان؛حجت الاسلام روح الله سلیمانی‌فرد  به ارایه خدمات رفاهی و اسکان به هزار زائر اربعین، اجرای برنامه های فرهنگی و توزیع آب معدنی را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده این اداره کل در ایام اربعین برشمرد و گفت: کاروان موکب اوقاف استان روز گذشته با بدرقه از محل امامزاده عبدالله ( ع ) گرگان راهی کربلا شد.

به گفته وی بیش از ۶ میلیارد ریال کالای مورد نیاز پذیرایی زوار همراه این کاروان ارسال شده و در زمان ارایه خدمات به زائران اربعین، حمایت های لازم با مشارکت امامزادگان، بقاع متبرکه ، واقفان و خیرین استان ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام سلیمانی فرد اضافه کرد: فعالیت موکب اوقاف گلستان با استقرار در مرز مهران تا سه روز بعد از اربعین حسینی ادامه دارد و ۱۰۰ خادم اعزامی خدمات پذیرایی، رفاهی و اسکان و فرهنگی را به زائران اربعین حسینی ارایه می‌دهند.

مطابق گزارش اخیر مدیریت حج و زیارت گلستان، تعداد گلستانی‌های ثبت‌نام شده در سامانه سماح برای حضور در پیاده‌روی اربعین به ۳۸ هزار و ۲۳۵ نفر رسیده که تاکنون  خروج ۹ هزار و ۵۴۵ گلستانی بر مبنای سامانه سماح ثبت شده است.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

 

زواریی/ گلستان

ایرنا

کدخبر: 823524 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟