فعالیت قرار گاه اربعین در مرز مهران آغاز شد

به گزارش رکنا از ایلام: حسن بهرام نیا صبح امروز جمعه در جلسه ی ستاد اربعین که با حضور استاندار البرز در محل فرمانداری مهران برگزار شد از تشکیل قرار گاه اربعین در مهران خبر داد و اظهار کرد: ازامروز قرارگاه اربعین در مهران به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام تشکیل می شود.

وی ادامه داد:هر یک از روسای ۱۸ گانه یک نفر را به عنوان معاون معرفی کنند تا با حضور در جلسات قرارگاه ،تصمیمات و اقدامات لازم جهت خدمات رسانی بهتر به زائران صورت گیرد.

وی گفت: پایش و رصد روزانه امور اربعین در دستور کار این قرارگاه قرار می گیرد.

استاندار ایلام در رابطه با استقرار مواکب در مسیر پایانه مرزی مهران تصریح کرد:از امروز با توجه به ورود زائران مواکب در محل خود مستقر شوند و خدمات خود را به زوار ارایه دهند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه ۲۸ هزار زائر در مهران تردد خواهد کرد افزود:در مسیر رفت زائران بصورت تدریجی وارد استان می شوند،اما عمده مشکلات در روند بازگشت زائران اربعین در این مرز با توجه به شلوغی و موج برگشت خواهد بود که باید اقدامات لازم صورت گیرد.

استاندار ایلام با بیان اینکه چهار خطه کردن مسیر ایلام _ مهران در مراحل نهایی است افزود: عرشه پل صلواتی امروز نصب و حداکثر تا پنج روز آینده زیر بار ترافیک می رود.

وی با بیان اینکه ارزاق به میزان لازم برای مواکب تامین خواهد شد تصریح کرد: از امروز مسیولیت امور اقتصادی اربعین و همچنین تامین ارزاق و خوراک و اقلام بهداشتی با معاونت امور اقتصادی است .

بهرام نیا افزود: هیچ وسلیه ای بدون ثبت و ضبط قابل استفاده در امور اربعین نیست و همه وسایل و تجهیزات حوزه اربعین باید قبل از استفاده ثبت و ضبط شود.

اقدامات خوبی در مسیر مهران صورت گرفته است

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز نیز در این جلسه گفت: اتفاقات خوبی در مسیر تردد زوار اربعین از ایلام به سمت مهران در مدت کوتاه دولت سیزدهم با حضور استاندار پرتلاش ایلام روی داده است.

وی با بیان اینکه این مهم در سایه همکاری و تعامل هر چه بیشتر مسئولان استان روی داده است.افزود: مردم بر عملکرد دولت ناظر هستند وعملکرد مدیران نمایانگر خدمات دولت است که می طلبد با تلاش خود بهترین بازخورد را داشته باشند.

استاندار البرز به وقفه دو ساله پیاده روی اربعین بخاطر شرایط کرونا اشاره کرد و گفت: امسال شرایط اربعین به خصوص در فصل گرمای شدید امسال ویژه خواهد بود و باید خدمات رسانی به زوار با تمهیدات و همکاری لازم به بهترین نحو ممکن صورت پذیرد.وی با تاکید بر اینکه همدلی ،وحدت و انسجام به یک خدمات خوب تبدیل می شود خاطرنشان کرد: آمادگی لازم جهت بحران ها و کاستی های لحظه ای با فرماندهی مدیران در آن لحظه چاره ساز است.

وی گفت: مردم از دولت سیزدهم انتظار بیشتری دارند لذا لازم است در این راستا و با توجه به مردمی بودن آن ، محقق شدن این شعار در مهران و استان ایلام به عنوان دروازه عتبات عالیات نمایان شود.

ایلام/کوثر موسوی

کدخبر: 821449 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟