احداث باند دوم اردبیل- سرچم نیازمند ۲۶ هزار میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش رکنا از اردبیل، محبوب حیدری گفت: احداث باند دوم اردبیل-سرچم در دستور کار قرار گرفته و برای اجرای آن ۲۶ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: از این پروژه ۱۲۴ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اردبیل قرار دارد که این محور اصلی‌ترین راه ارتباطی استان اردبیل به مرکز کشور و تنها راه ارتباطی شهرستان اردبیل به شهرهای جنوبی استان به شمار می‌رود و از هر لحاظ یک مسیر و پروژه حیاتی است.

وی با بیان اینکه طول بهره‌برداری شده از پروژه ۳۲ کیلومتر، طول در دست اجرا ۱۰۳ کیلومتر است، گفت: با تلاش پیمانکاران احداث باند دوم اردبیل به سرچم در قطعات یک و ۲ از سوی شرکت چتین قایا، قطعه سه از سوی شرکت آرمان نصر آذربایجان، قطعه چهار از سوی شرکت آب و خاک پارس و قطعه هفت این پروژه از سوی قرارگاه خاتم الانبیا مؤسسه راهیران، با ۲۲۰ دستگاه ماشین آلات در دست اجرا قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به مشکلات پروژه اعم از جابجایی تأسیسات، تملک اراضی، کمبود اعتبار و تخصیص می گوید: مطالعات مرحله اول قطعات پنج و ۶ باند دوم اردبیل – سرچم انجام شده و مطالعات مرحله دوم هم در دست تکمیل است.

صداوسیما/ مولاخواه

کدخبر: 821441 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟