صنایع  همراهان اصلی دولت و ملت در تحمل مشکلات اقتصادی /افتتاح واحد صنعتی دانش بنیان بهین تحلیل گر با بیش از 20 میلیارد  تومان سرمایه

به گزارش رکنا از گیلان، واحد صنعتی دانش بنیان بهین تحلیل گر با حضور فرماندار شهرستان رشت و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در شهرک صنعتی سفیدرود رشت افتتاح شد .

مهدی محبوبی حسن کیاده در آیین افتتاح واحد صنعتی بهین تحلیل گر در شهرک صنعتی سفیدرود رشت اظهار کرد: با وجود سختی ها ، تنگناهای صنعت و تحریم های ناجوانمردانه، بسیاری از صنایع ما روی پا نگه داشته شده اند.

محبوبی صنایع را همراهان اصلی دولت و ملت در تحمل مشکلات اقتصادی کشور دانست و افزود: شایسته است که به بهترین شیوه از صنعتگران حمایت کنیم.

وی با تأکید بر توجه و رعایت مسایل زیست محیطی و الزامات استاندارد سازی کالا توسط تولیدکنندکان، بر همراهی مدیران بخش های مختلف با تولیدکنندگان تأکید کرد و گفت: مدیران و کارآفرینان بخش صنعت افرادی خوش فکر و با ایده های نوین هستند که می بایست به این ایده ها توجه کنیم و آنها را مورد حمایت قرار دهیم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و حضور فرماندار شهرستان رشت در شهرک صنعتی سفیدرود رشت در خصوص افتتاح این واحد صنعتی بیان داشت : این واحد صنعتی در شهرک سفیدرود رشت مستقر می باشد و تولید کننده انواع دیگ های روغنی و بخار می باشد و این واحد صنعتی در مساحت ۷ هزار مترمربع با سرمایه گذاری ۲۲ میلیارد تومان توانسته برای ۱۹ نفر به صورت مستقیم و ۶۰ نفر به طور غیر مستقیم ایجاد اشتغال نماید .

محبوبی در خصوص اهمیت و نقش صنایع کوچک بیان داشت : در حالت کلی مهمترین نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط را می‌توان در توسعه صنعتی و اقتصادی، کمک به توزیع عادلانه درآمد، اشتغال‌زایی، تسریع توسعه صنعتی در نقش اقمار صنایع بزرگ و ایجاد ارزش افزوده خلاصه کرد .

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان تداوم رشد صنعت را مستلزم توجه هرچه بیشتر به صنایع کوچک و متوسط دانست و بیان کرد : امروزه نقش صنایع کوچک و محلی بیش از پیش آشکار گشته و حمایت از این صنعت می تواند در رونق اقتصادی و رفع مشکل بیکاری نقش مثبتی داشته باشد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با اشاره به پتانسیل های موجود درگیلان اظهار داشت :اجرای زیر ساختها در شهرک ها ونواحی صنعتی، موجب پویایی وفعال شدن شهرک ها ونواحی صنعتی گردیده ورغبت سرمایه گزاران جهت سرمایه گذاری،تولید واشتغال را بدنبال خواهد داشت .

وی در ادامه بیان داشت : تکمیل وتوسعه زیر ساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی ورفع نیاز صنعتگران ازجمله مهم ترین اهداف شرکت شهرک های صنعتی استان بوده که امید است با افتتاح وبهره برداری از این پروژه ها گامی مناسب در جهت رشد وتعالی صنعت استان برداریم.

وی اشتغال را یکی از اولویت های مهم استانی دانست و گفت: علیرغم اینکه اولویت اول استان گیلان کشاورزی است، اما به تنهایی نمی تواند جوابگوی نیار اشتغال در این استان باشد بنابراین باید با توسعه صنعت، برای جوانان ایجاد اشتغال کنیم.

محبوبی در پایان بیان داشت : توسعه سرمایه گذاری و صنعتی به ویژه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی اشتغال پایدار ایجاد می کند. استان گیلان با دارابودن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت علاوه بر پتانسیل های کشاورزی و منابع طبیعی خدادادی ؛ دارای توانمندیهای بالقوه ای در زمینه های صنعتی را دارد که می تواند به سهم خود اشتغالزا باشد.

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 821380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟