بهره برداری از 14 پروژه زیرساختی در شهرک های صنعتی گیلان

به گزارش رکنا از گیلان؛ مهدی محبوبی ضمن بزرگداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث 3 تصفیه خانه ی فاضلاب صنعتی در شهرک های صنعتی رشت، کوچیچال فومن و لاهیجان به پایان رسیده و آماده بهره برداری در هفته دولت امسال می باشند.

 وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی لوشان خبر داد و افزود: این طرح ها در راستای ارتقای وضعیت زیرساخت های شهرک های صنعتی استان و تکمیل امکانات برای بهره برداری صنعتگران در حال اجرا و آماده بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان به پروژه ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی آستانه اشرفیه اشاره کرد و افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر 5/3 میلیارد تومان در هفته دولت سال‌جاری به بهره برداری می رسد.

محبوبی در ادامه به پروژه های دیگر قابل افتتاح شهرک های صنعتی استان در هفته دولت اشاره و تصریح کرد: بهره برداری آسفالت شهرک صنعتی آستارا به مساحت 8 هزار مترمربع با هزینه کرد 3 میلیارد تومان، مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی لاهیجان با ظرفیت 230 متر مکعب در روز و بازسازی مدول اول به ظرفیت 80 متر مکعب با اعتبار 13 میلیارد تومان از جمله پروژه های آماده جهت بهره برداری در هفته دولت امسال هستند.

 وی در ادامه از آغاز احداث مدول دوم تصفیه خانه لوشان و بهینه سازی مدول اول با ظرفیت یک هزار مترمکعب در روز با برآورد هزینه سرمایه گذاری بالای 60 میلیارد تومان و کلنگ زنی پروژه ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی سفیدرود رشت با مساحت 500 متر مربع با میزان سرمایه گذاری 5/3 میلیارد تومان در هفته دولت امسال خبر داد.

وی با اشاره به عملیات اجرایی طرح های زیرساختی شهرک های صنعتی گیلان تصریح داشت: تامین 35 مگاوات برق شهرک صنعتی صومعه سرا با میزان سرمایه گذاری 21 میلیارد تومان، تامین برق در شهرک صنعتی سفیدرود رشت با اعتباری بیش از 55 میلیارد تومان، زیرسازی و آسفالت شهرک سفیدرود رشت با میزان سرمایه گذاری 25 میلیارد تومان و همچنین احداث ایستگاه آتش نشانی در همین شهرک با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان، گازکشی در شهرک صنعتی تموشل لاهیجان و .... از جمله پروژه های در حال اجرا در شهرک های صنعتی استان گیلان هستند که مراحل مناقصه آنها انجام شده و عملیات اجرایی برخی از این پروژه ها با پیشرفت فیزیکی 40 تا 50 درصد در حال اجرا است.

محبوبی در ادامه به عدم توازن سرمایه گذاری در بخش صنعت اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد شهرک‌های صنعتی در شهرستان های استان گیلان، منجر به جلوگیری از مهاجرت قشر تحصیلکرده و جویای کار به مرکز استان خواهد شد، لذا با جلوگیری از مهاجرت و مدیریت آن تلاش نمودیم زیر ساخت های لازم را برای شهرک های صنعتی استان و استقرار صنایع کوچک و متوسط فراهم نموده تا توازن سرمایه گذاری در بخش صنعت را حفظ کنیم.

 

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 820179 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟