سهم 20 میلیون دلاری تعاونی های گلستان از صادرات / حل مشکلات اقتصاد کشور در گرو تقویت دانش بنیان‌ها است

به گزارش رکنا از گلستان؛ حسینعلی خواجه مظفری با اعلام این خبر اظهارکرد: 3 هزار تعاونی در گلستان فعال بوده که از این تعداد ۳۳ درصد در زمینه کشاورزی، ۲۸ درصد خدمات و ۱۸ درصد در زمینه صنعت فعالیت دارند و سایر تعاونی‌ها را حوزه‌های مختلف از جمله دانش‌بنیان‌ها تشکیل می‌دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار کالا به صورت غیرمستقیم توسط تعاونی‌ها صادر شده است.

وی گفت: این کالاها شامل فرش، گلیم، پلی اتیلن، چیپس میوه، پای مرغ، پوست چرم، شیرینی جات، گل، یدید و یدات پتاسیم و غیره بوده است.

خواجه مظفری بیان کرد: این کالاها به کشورهای اندونزی، تایوان، ایرلند، ترکمنستان، عراق، قزاقستان، ایتالیا، ترکیه، گرجستان، ارمنستان و افغانستان صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اضافه کرد: بنا داریم در هر روستا یک تعاونی ثبت کرده و تاکنون ۱۴۴ تعاونی در روستاهای گلستان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به تعاونی‌های دانش بنیان، گفت: با توجه به شعار سال برنامه‌های جدیدی در دست داریم و دبیرخانه اشتغال دانش بنیان را راه اندازی کرده‌ایم.

خواجه مظفری با بیان اینکه حل مشکلات اقتصاد کشور در گرو تقویت دانش بنیان‌ها است، افزود: ۱۲ شرکت تعاونی دانش بنیان در گلستان فعالیت می‌کنند که تصمیم داریم آنها را توسعه دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در خصوص سفر کازان هم گفت: دفتر اتاق تعاون در کازان به اتفاق معاون وزیر و استاندار افتتاح شده و اگر شخصی برای صادرات، واردات و غیر نیاز به مشاوره داشت می‌تواند با این مرکز هماهنگ شود.

زواریی/ گلستان

 

کدخبر: 821070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟