۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن ملی در شهرهای اق قلا و انبار الوم

به گزارش خبرنگار رکنا از  گلستان، سید محمد حسینی در جلسه شورای مسکن شهرستان آق قلا اظهار کرد: مبلغ تسهیلات بانکی برای احداث مسکن در طرح نهضت ملی مسکن برای روستاهای گلستان مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان با کارمزد پنج درصد و در شهرهای بالای ۲۵ هزار جمعیت مانند آق قلا و انبار الوم مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۸ درصد است

 وی تصریح کرد: مسکن به عنوان یک کالا و نیاز اساسی همه مردم بوده که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و افزایش هزینه ها، تهیه ان سخت شده و دولت تلاش دارد تا در کنار مردم بتواند از همه ظرفیت ها برای تامین مسکن همه اقشار جامعه استفاده کند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: بعد از سیل ۹۷ و ۹۸ در شهرستان آق قلا و انبار الوم در حوزه کمک به مرمت و احداث مسکن در این دو شهر اقدامات خوبی صورت گرفت و امید داریم در این طرح هم بتوانیم شرایط تهیه مسکن را برای همه اقشار فراهم کنیم.

 وی ادامه داد: بنیاد مسکن برای تامین مسکن در ۱۰۰۰ روستا و ۲۶ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از وظایف بنیاد مسکن بوده و با توافقی که بین اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن گلستان انجام شده در چهار شهر بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت استان نیز احداث مسکن با بنیاد مسکن خواهد بود.

 حسینی گفت: در این چهار شهر بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت تامین زمین و ثبت نام واجدشرایط با اداره کل راه و شهرسازی بوده و پالایش، نقشه برداری و ساخت زمین با بنیاد مسکن است.

وی بیان کرد: در شهر اق قلا برای بیش از ۶۰۰ متقاضی مسکن ملی زمین تامین شده و توسط بنیاد مستضعفان نیز زمین پشتیبان برای افزایش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان ابراز کرد: تعداد ۲۲۰ متقاضی پالایش شده و سهم اورده خود را واریز نموده که در حال پایش هستیم و زمین ها در گروه های ۴ و یا ۶ نفره برای احداث مسکن در اختیار قرار می گیرد.

 وی افزود: صنعت ساختمان یک صنعت پیشرو بوده و با آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن مابقی صنعت های مرتبط با صنعت ساختمان به تکاپو در خواهد امد.

 حسینی گفت: در مرحله اولیه سهم استان گلستان ۶ هزار تعهد بود و سهم شهرستان آق قلا ۴۰۰ نفر که با افزایش تعهد ما به ۱۱ هزار نفر تعهد این شهرستان نیز به بیش از ۶۰۰ نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

 وی بیان کرد: خوشبختانه بیش از  تعهد سالانه ما در ساخت مسکن روستایی انجام شده و امروز برای بیش از ۵۰ درصد از تعهد سالانه ما پروانه ساخت صادر شده است.

 مدیرکل بنیاد مسکن گفت: در ۳۵ روستای شهرستان آق قلا اراضی دولتی شناسایی شده و در روستاهایی که زمین دولتی موجود نباشد با توافق مالکین زمین خریداری و با قیمت تمام شده زمین و به صورت اقساطی در اختیار متقاضیان قرار می دهیم.

 

کدخبر: 797110 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟