امروز در دستگاههای اجرایی به اقتدار و ریسک نیازمندیم

به گزارش رکنا ازقزوین؛ استاندار قزوین در جشنواره شهید رجایی که همزمان با هفته دولت در این استان برگزار شده است ، با بیان اینکه در پایان شهریور ماه امسال عملکرد همه مدیران دستگاه ها از سوی دستگاه های نظارتی ارزیابی و نقایص را به آنها اعلام می کنیم و اگر نیاز به تغییراتی باشد آن را انجام می دهیم، خاطرنشان کرد: ما فضای مدیریت را یک فضای سیال می دانیم و در این حوزه افراد مهم نبوده بلکه مهم اهدافی هستند که باید تامین کننده منافع مردم باشند.

وی بیان کرد: بایستی دولت با انسجام و اقتدار و اشرافیت کامل در مسیر تحول و خدمت به مردم گام بردارد و در کانون توجه در استان است

استاندار قزوین یادآورشد: قرار است نگاه بخشی و تک بعدی در فضای استان نباشد و یک فضای بانشاط ایجاد کنیم و بدنبال تححقق مطالبات و توقعات مردم باشیم.

اعلایی گفت: تشخیص درست اولویتها از سوی مدیران بسیار اهمیت دارد و مدیرانی موفق هستند که پس از شناسایی مشکلات تصمیم درست بگیرند و با جسارت رفتار کنند و امروز در دستگاههای اجرایی به اقتدار و ریسک و جسارت نیازمندیم.

وی اظهارداشت: امروز هم گرایی دستگاهها بیشتر شده تا به اقتدار دست یابیم و به مدیران تکلیف کردیم جسورانه تصمیم بگیرند و برای حل مشکلات جدی باشند.

image_2022_8_30-19_58_46_697_0vP

استاندار قزوین تصریح کرد: وقتی مردم اداره کرده اند اداره کشور بدست دولت فعلی باشد ما نیز با اتکا به اراده مردم باید قاطعانه تصمیم بگیریم و در مسیر منافع مردم با جسارت گام برداریم.

استاندار قزوین اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار خود با دولتمردان سیزدهم خواستند تا انسجام و وحدت برای خدمت رسانی به مردم در بین مسوولان وجود داشته باشد که این مهم را در استان به همراه اشرافیت بر اولویت ها و تشخیص مناسب آنها را در دستور کار قرار دادیم.

وی همچنین گفت: مجموعه بدنه دستگاه های اجرایی ما همچنین نیازمند توجه بیشتر به هم گرایی و جوهره اقتدار هستند تا اهداف خود را بهتر پیش ببرند.

اعلایی اظهار داشت: به مدیران دستگاه های اجرایی استان توصیه و درگاهی اوقات تاکید داشتیم که جسورانه تصمیم بگیرند که این مهم نیازمند وجود اقتدار در دستگاه ها برای حل مسایل و مشکلات مردم است.

استاندار قزوین افزود: مردم اراده کردند که اداره کشور به دست کسانی باشد که اکنون متصدی امور هستند و این افراد باید با اتکای به اراده ملت در تصمیم گیری های خود متناسب با منافع مردم عمل کنند و در این حوزه با شجاعت تصمیم بگیرند و ریسک پذیر باشند.

اعلایی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم، دولت ما می توانیم است و امیدواریم مشکلات و موانع موجود را با کمک خداوند و اراده قوی حل و فصل کنیم.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به استفاده از جوانان در مسوولیت ها،گفت: ما در خیلی از حوزه ها مسوولیت ها را به جوانان نخبه و انقلابی و دارای تعهد سپردیم که رهبر معظم انقلاب به این موضوع تاکید داشتند.

استاندار قزوین تصریح کرد: نگاه ما نباید بی برنامگی در عرصه زمین و یا حبس زمین باشد تا قیمت مسکن بالا برود زیرا هرچقدر ساخت و ساز بیشتر شود ضمن ایجاد اشتغال به کاهش قیمت نیز کمک می کند.

وی با اشاره به انتخاب دستگاههای برتر در جشنواره شهید رجایی هم گفت: توجه به شاخص های کلیدی که گره گشای مردم باشد در شاخص ها باید مورد توجه باشد تا اعتماد عمومی را بالا ببرد لذا از نظر ما اهداف مهم هستند و نه افراد تا کاری در مسیر خدمت به مردم در ادارات شاخص شود.

اعلایی گفت: همه مدیران باید پرتلاش و پویا باشند و ما دستگاههای که برتر شدند را رصد می کنیم تا خدمت رسانی خود را ادامه دهند زیرا دولت سیزدهم فرصت آزمون و خطا ندارد و قرار است تغییرات در همه فضاهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بخوبی رخ دهد.

دولت و مجلس انقلابی باید با تلاش مضاعف برای خدمت رسانی به مردم تعامل کنند

image_2022_8_30-23_35_51_275_M5G

رجب رحمانی در این جشنواره گفت: خدمت رسانی در شرایط کنونی بسیار اهمیت دارد و در توسعه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز همه کارها بر پایه خدمت رسانی تعریف شده است.

وی بیان کرد: برنامه ششم رو به پایان است و در برنامه هفتم با طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت برای رفاه اجتماعی کارکنان دولت فکری اساسی خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: پاداش ۳۰ سال خدمت و میانگین دو سال آخر حقوق در مجلس انجام شده تا کارکنان دولت هم از خدمات رفاهی برخوردارشوند.

رحمانی اظهارداشت: با روی کار آمدن این دولت و مجلس انقلابی باید همه برای سازندگی تلاش مضاعف کنیم و انگیزه خدمت بیشتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: همه بایستی با دلسوزی و کار نیک کردن دنبال خدمت بی منت و پاسخگویی به مردم باشیم.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: یکی از مولفه های وحدت ملی این است که مردم احساس خدمت کنند و پایگاه ملی خدمت صادقانه است.

در ادامه از 17 دستگاه برتر، شهردار و فرماندار نمونه تجلیل شد.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

 

 

 

 

 

کدخبر: 820671 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟