انتخاب لرستان بعنوان پایلوت کشوری طرح پرتو دهی محصولات کشاورزی/  ۵ طرح  عمرانی و اقتصادی در شرق استان افتتاح و کلنگ زنی شد

به گزارش رکنا از لرستان؛ رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه بازدید ازطرحهای هفته دولت 1401 در شهرستان الیگودرز با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های لرستان در زمینه کشاورزی گفت: لرستان به عنوان پایلوت طرح اجرای پرتو دهی محصولات کشاورزی در کشور قرار داده شده است.

 محمد اسلامی افزود: پرتو دهی به محصولات  کشاورزی از سال گذشته به صورت آزمایشی در کشور آغاز شده است.

اسلامی اظهار کرد: پرتودهی به مواد غذایی و محصولات کشاورزی می‌تواند آفت پذیری آن‌ها را کاهش و انبارمانی آن را افزایش و ۳۰ درصد ضایعاتی که کشور در این حوزه  با آن مواجه است را مهار کند.
افزایش سلامت تولیدات،اصلاح تعادل آب و خاک ، کنترل آفات و بیماریها ،افزایش سازگاری با تغییرات آب و هوایی و کاهش مصرف آب از مزایای پرتو دهی محصولات کشاورزی است.

در ادامه محمد خدابخشی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: یکی‌از مزیت‌های اصلی لرستان کشاورزی است.

وی ادامه داد: ما محصولاتی داریم که کشاورز برای اینکه فرصت داشته باشند آن‌ها را به بازار عرضه کنند نیاز به راه‌اندازی سامانه پرتو دهی محصولات کشاورزی در لرستان دارد.

خدابخشی عنوان کرد: صدور مجوز همین سامانه پرتودهی بخش کشاورزی یکی از درخواست‌های کشاورزان و بخش بهداشت است.

استاندار لرستان نیز با اشاره به نقش سازمان انرژی اتمی در توسعه اقتصاد استان‌های مختلف، گفت: در جریان سفر رئیس سازمان انرژی اتمی لرستان به عنوان پایلوت طرح اجرایی پرتو دهی محصولات کشاورزی در کشور انتخاب شد تا مردم استان لرستان هم بتوانند از ظرفیت‌های اساسی ملی استفاده و قدم هایی در این زمینه برداشته شود.

مهدی زکی‌پور/ لرستان

کدخبر: 820233 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟