شهری که بنگاه های املاک از سوپرمارکت بیشتر است!/ در باغ ویلاهای اطراف شهر چه می گذرد!

به گزارش رکنا از خراسان رضوی؛ حمید علیزاده دادستان عمومی و انقلاب گلبهار، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰۱ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در شهرستان گلبهار جمع آوری شده که درصد قابل توجهی از آنها از باغ ویلاها بوده است و برخی از صاحبان این باغ ویلاها از فضای امن این منطقه استفاده کرده و مزرعه دیجیتال ایجاد کرده بودند.
وی با اشاره به فراوانی چاه های آب غیرمجاز در باغ ویلاهای مزبور ادامه داد: از ابتدای سال  تاکنون با همت دادستانی گلبهار و در راستای اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال، ۲۹ حلقه چاه غیرمجاز شهرستان شناسایی و دستور انسداد آنها صادر شده است که این چاه ها غالبا از آن مجتمع های مسکونی یا باغ ویلاهای غیرمجاز است که در شهرستان گلبهار وجود دارد.
دادستان عمومی و انقلاب گلبهار گفت: در حوزه احتکار مایحتاج عمومی مردم و ارتکاب جرایم منافی عفت و برگزاری مراسم حرام و فساد و فحشا نقش این باغ ویلاهای غیرمجاز بسیار موثر بوده است و یک سری افراد که اجازه قانونی ندارند با در اختیار قرار دادن باغ ویلاهای خود به افراد دیگر و یک سری تبلیغات در فضای مجازی در خصوص برگزاری مجالس مختلط و حرام، جوانان را فریب می دهند و مبالغی را به جیب می زنند.
علیزاده افزود: بنای ما در گلبهار برخورد جدی با افرادی است که موجبات فساد و فحشا و برگزاری چنین مجالس حرامی را فراهم می کنند و در همین راستا دستور ویژه ای به ضابطان و پلیس اماکن داده شده است که اگر کسی قصد اجاره دادن باغ ویلای خود را داشت باید حتما از اتحادیه باغ تالارها و باغ سرها مجوز دریافت کند و تا زمانی که مجوز نگرفته و زیر نظر اداره نظارت بر اماکن عمومی قرار نگرفته است حق اجاره دادن باغ ویلای خود را برای برگزاری هیچ گونه مراسمی ندارد و چنانچه متخلف شناسایی شود به دستور قضایی باغ ویلایش مهر و موم می شود و با وی به عنوان فردی که موجبات فساد و فحشا را فراهم کرده است برخورد قانونی می شود.
وی اضافه کرد: در خصوص مقابله با برگزاری مجالس حرام و فساد و فحشا و پیشگیری از وقوع جرم با استفاده از طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر، نیروی مقاومت بسیج و انتظامی ضمن تقویت گشت ها و ایست و بازرسی ها در ایام تعطیل و اوج سفر، تلاش کرده است فضا را برای ارتکاب به این جرایم ناامن کند و با افراد متخلف در این زمینه برخورد جدی شود.
دادستان عمومی و انقلاب گلبهار سرقت را بیشترین جرم ارتکابی در این شهرستان برشمرد و گفت: حدود ۲۰۰ هزار مجتمع مسکونی در گلبهار وجود دارد که حجم بالای آنها باعث شده بیشترین سرقت در این شهرستان از مجتمع های مسکونی یا باغ ویلاها انجام گیرد.
علیزاده افزود: در راستای پیشگیری از وقوع جرم و ارتقای امنیت اجتماعی، انجام یک سری از اقدامات از جمله تجهیز مجتمع ها به دوربینهای مداربسته یا استفاده از شرکتهای حفاظتی و مراقبتی می تواند به پیشگیری از وقوع جرم در این بخش کمک جدی کند.
دادستان عمومی و انقلاب گلبهار با اشاره به فراوانی تعداد بنگاه های مشاورین معاملات املاک در این شهرستان گفت: ۵۷۰ بنگاه املاک در گلبهار و گلمکان وجود دارد که درصد قابل توجهی از آنها فاقد مجوز است و صاحبان آنها نه تنها سواد حقوقی ندارند بلکه از سواد کامل هم برخوردار نیستند.
علیزاده افزود: در شهر گلمکان از توابع این شهرستان آمار بنگاه های املاک از سوپرمارکت ها بیشتر است و تراکم آنها در شهر گلبهار باعث شده است که ارزش واحدهای تجاری بیش از حد افزایش یابد و مشکلات متعددی را برای عموم شهروندان ایجاد کند.
وی ادامه داد: هر مصوبه ای که دولت در خصوص کاهش اجاره بها داشته باشد، بنگاه های املاک متخلف برخلاف مصوبات دولت قراردادهایی تنظیم می کنند که مردم را متضرر می کند؛ از این رو دادستانی در راستای احیا و حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم به این موضوع وارد شد و ساماندهی واحدهای معاملات املاک شهرستان و برخورد با متخلفان در این حوزه را در دستور کار قرار داد.

محمدعلی میرشکار/ خراسان رضوی

کدخبر: 818770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟