بهره برداری از طرح آب آشامیدنی وکشاورزی با حضور استاندار در شهرستان تاکستان

به گزارش رکنا  از قزوین، استاندار قزوین همزمان با هفته دولت  با حضور در گلزار شهدای تاکستان و قرائت فاتحه و نثار گل، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای انقلاب و نظام اسلامی را در این شهرستان گرامی داشت.

اعلایی گفت: شهدا با گذشتن از جان خود برای دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی قدم برداشتند و گرامیداشت یاد و خاطره آنها برای همه مدیران و مسوولان و آحاد جامعه یک تکلیف و رسالت است.

169871128

وی اظهار داشت: اگر امروز میهن اسلامی ما در اوج عزت و اقتدار خود قرار دارد مرهون جانفشانی ها و از خودگذشتگی های شهدا است که باید آن را پاس بداریم.

استانداری قزوین تصریح کرد: امروزه عزت و اقتدار میهن اسلامی مرهون جانفشانی و ایثارگری شهدا و رزمندگان است و اگر رشادت های این عزیزان نبود توسعه و پیشرفت کشور میسر نمی شد.

وی افزود:در تمامی این سالها خانواده های شهدا و ایثارگران، سختی ها و مشقت های فراوانی را متحمل شدند و وظیفه تمامی مدیران و مسوولان است که برای تجلیل و قدردانی از مقام شامخ آنها اقدام کنند.

 

سسش

ازطرح کشاورزی داربستی انگور در شهرستان تاکستان بهره برداری شد

 

رکنا: همزمان با اولین روز از هفته دولت، دو طرح کشاورزی در شهرستان تاکستان با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین و جمعی از مسوولان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش رکنا از قزوین، دانایی مدیر مجتمع گفت: مساحت کل زمین 35هکتار که ا ز این مساحت  ۱۰ هکتار باغ انگوراست

وی افزود: داربستی انگور درسال احداث ۱۳۹۹ -1400صورت گرفته با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و پانصد میلیون تومان احداث شده است

وی اظهار داشت :داربستی کردن باغ های انگور علاوه بر افزایش تولید مزایای دیگری همچون کاهش هزینه های تولید و باغبانی، ارتقای کیفیت محصول، امکان کشت در تراکم بالا و پیشگیری از خسارت سرمازدگی را با خود به همراه دارد.

دانایی بیان کرد:  میزان برداشت در سال ۱۴۰۱ به ۱۰ تن تولید محصول رسیده که شامل ارقام فلیم سیدلس ۵ هکتار، اتوم رویال ۲ هکتار ،  اسکارلت رویال ۲ هکتار ،  اتوم کینگ ۰.۵ هکتار ،  رد گلاب ۰.۵ هکتارمی باشد

 

2

شهیدان رجایی و باهنر را الگوهای جاودانه خدمت به مردم

 

رکنا: استاندارقزوین گفت: شهیدان محمدعلی رجایی رییس جمهوری و محمدجواد باهنر نخست وزیر به تمام معنا الگوی حقیقی برای مسئولان نظام در خدمت رسانی مخلصانه به مردم و پیگیری رفع نیازهای آنها هستند.

به   گزارش رکنا از قزوین محمد مهدی اعلایی در دیدار با امام جمعه شهر تاکستان و نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، افزود: تاریخ انقلاب اسلامی ایران همواره شاهد تلاش و ممارست دولتمردانی بوده که در راه خدمت به مردم و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی از جان خود گذشتند و الگویی ماندگار برای خدمتگزاران نظام و ملت شدند.

وی به ویژگی‌های اخلاقی این شهیدان ،برنامه‌ها و اقدام‌های آنها در کشور اشاره کرد و ادامه داد: ایمان ، اخلاق، خدمت فراگیر و  گسترده با کمال سادگی به دور از تجمل و هرگونه تشریفات جزو سیره آنها بود و این موارد موجب ماندگاری یادشان در جامعه و بین مردم است .

این مسئول با بیان اینکه باید همه از فرصت موجود برای کار و خدمت مخلصانه بیش از گذشته استفاده کنند، یادآور شد: ایجاد اعتمادآفرینی و امیدبخشی در جامعه برای مردم ولایتمدار در گرو فعالیت و برنامه‌ریزی است که باید همواره در مسیر شهیدان تلاش کرد.

وی اضافه کرد: خادمان مردم در دولت مکلف هستند تا آرمان ها و ارزش های انقلاب و اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی را با جدیت پیگیری کنند.

 

169871454

بهره برداری ازطرح‌ آب آشامیدنی شهرستان تاکستان

رکنا : همزمان با اولین روز از هفته دولت، طرح‌های تأمین آب آشامیدنی شهرستان تاکستان با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین و جمعی از مسوولان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  گزارش رکنا از قزوین ؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در این مراسم، گفت: در راستای محرومیت زدایی و تأمین آب پایدار شهرها و روستاها در هفته دولت امسال تعداد ۲۱ طرح عمرانی تأمین آب آشامیدنی با اعتبار ۱۷۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

داراب بیرنوندی افزود: از مجموع این طرح‌ها هفت پروژه در مناطق شهری با اعتبار ۱۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و ۱۴ پروژه در مناطق روستایی استان با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان قرار دارند.

وی اظهار داشت: با افتتاح طرح‌های یاد شده کمبود آب آشامیدنی ۱۴۶ هزار نفر از جمعیت شهری و هفت هزار و ۱۵۰ خانوار روستایی برطرف می‌شود.

بیرنوندی ادامه داد: حجم عملیات اجرا شده عمرانی در مناطق شهری شامل ۳۷ کیلومتر خط انتقال و حفر ۱۰ حلقه چاه با ظرفیت ۳۰۵ لیتر بر ثانیه است.

این مسوول با اشاره به طرح‌های تأمین آب آشامیدنی شهرستان تاکستان تاکید کرد: به همین منظور حفر و تجهیز سه حلقه چاه با آبدهی ۸۰ لیتر بر ثانیه در شهر تاکستان به همراه اجرای شبکه برق رسانی، سه پست هوایی و نیز خرید و اجرای سه کیلومتر خط انتقال با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی اضافه کرد: همچنین حفر و تجهیز یک حلقه چاه در شهر ضیاء آباد با آبدهی ۳۰ لیتر بر ثانیه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و خرید و اجرای خط انتقال روستای آتش انبار به طول سه کیلومتر با مشارکت شورا و دهیاری با اعتبار ۲ میلیارد ریال با جمعیت تحت پوشش ۱۰۳ نفری از جمله طرح‌های است که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بیرنوندی یادآور شد: طرح‌های یاد شده با توجه به محدودیت‌های مالی دولت اجرا شده و مسوولان، عزم جدی در خدمت رسانی به مردم داشتند.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 818581 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟