قابلیت حضور محصولات صنعتی گیلان در بازارهای فراملی/گیلان میتواند سهم بیشتر صادرات کشور را کسب کند

به گزارش رکنا از گیلان، تیمور پورحیدری در دیدار با مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران که همزمان با هیئت اقتصادی جمهوری تاتارستان روسیه به گیلان سفر کرده بود، عنوان کرد؛ گیلان به دستاوردهای مهمی در حوزه صنعتی و تکنولوژی تولید دست یافته است که با افتخار می تواند نفوذ صنعتی ما را در بازار کشورهای منطقه مضاعف نماید.

 وی از وجود 35 شهرک و ناحیه صنعتی به عنوان بستر مطلوب سرمایه گذاری صنعتی در گیلان سخن گفت و افزود: بیش از ۲ هزار واحد صنعتی در گیلان ایجاد شده که در صورت افزایش سهم بازار و ارتباط بیشتر با کشورهای منطقه و تامین بازار مصرف آنها، زمینه برای افزایش تولید و ایجاد واحد صنعتی جدیدتر مهیا خواهد بود.

در ادامه این دیدار ؛ رحمت اله خرمالی، مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران نیز ظرفیت‌های تجاری و صنعتی گیلان را مطلوب دانست و اظهار داشت؛ گیلان با توجه به پتانسیل های مناسب اقتصادی و زیرساخت های تجاری می تواند پل صادراتی تولید صنعتی کشور به جمهوری روسیه و قفقاز باشد.

 مدیرکل آسیای میانه از آمادگی برای پیگیری و ایجاد ارتباط بین فعالان اقتصادی استان و کشورهای تحت مسئولیت خود سخن گفت و تاکید کرد؛ حجم مبادلات و مراودات تجاری گیلان و این کشور به مراتب قابل رایزنی و افزایش است تا محصولات شاخص و باکیفیت استان جایگاه واقعی خود را در فضای بین المللی پیدا نمایند.

وی تلاش های دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان را قابل تحسین توصیف نمود و عنوان کرد؛ رشد صادراتی چند ساله اخیر گیلان خوب بوده است و آمادگی این وجود دارد که جهت تحقق هدف گذاری بیش از 700 میلیون دلاری امسال به فعالین اقتصادی استان کمک کنند.

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 818382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟