تعیین تکلیف تردد ادوات و ماشین آلات کشاورزی /مالکان ماشین‌آلات کشاورزی در استان فراخوان و ساماندهی شوند

به گزارش رکنا از گیلان، دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان بر ضرورت هوشمندسازی و استقرار امکانات و تجهیزات پیشرفته و به روز در مراکز گمرک در کنار پلیس تأکید و اظهار کرد، باید تمهیداتی اندیشیده و مراقبت شود تا هرگونه وارداتی در چارچوب قانون و استاندارد باشد.

وی با تأکید براینکه در خصوص واردات اقلامی که در کشور تولید می‌شود و نیازی به واردات آنها نداریم، باید نظارت دقیق صورت گیرد، بیان کرد، باید هر اقدامی در گمرک آستارا و کاسپین بر اساس استانداردسازی و مجوز قانونی صورت گیرد و به صورت شفاف و روشن اعلام شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید از هرگونه معطلی ترخیص کالا در گمرک جلوگیری شود، افزود، اتاق بازرگانی ضمن نظارت دقیق بر صدور مجوز واردات و شناسایی افراد صلاحیت‌دار، با کسانی که فاقد صلاحیت بوده و با سوء استفاده از کارت بازرگانی دیگران، باعث زحمت نیروهای مستقر در مبادی ورودی می‌شوند، برخورد کند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های متولی برای تسهیل در صادرات و واردات کالاهای اساسی همکاری لازم را داشته باشند، گفت، زمان نگهداری کالاها و قابلیت استفاده آنها با دقت مد نظر قرار گیرد تا اقلام بلاتکلیف در گمرک باقی نماند.

دکتر عباسی به لزوم توجه به اموال تملیکی و تعیین تکلیف آنان اشاره و خاطرنشان کرد، جایگاه‌ها و انبارهای نگهداری در استان شناسایی شده تا بتوانیم از این اموال به درستی مراقبت شود چراکه به نوعی امانتداری است و نباید کالا آسیب ببینند یا رسوب شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان ضمن قدردانی از مردم و مشتاقان اباعبدالله (ع) برای خلق حماسه حسینی در استان، اظهار کرد، در روزهای اخیر همه مردم و دلباختگان خاندان عصمت و طهارت، عزادار بودند و علی‌رغم همه تبلیغات دشمنان و معاندین علیه اعتقادات و آموزه‌های اسلامی، دِین خود را ادا کردند که صمیمانه از مردم انقلابی، متدین و ولایتمدار گیلان قدردانی می‌کنم.

استاندار گیلان با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا در استان همزمان با سراسر کشور، افزود، حضور مردم در ویژه برنامه‌های سوگواری اباعبدالله(ع) را نمی‌توان تقسیم بندی کرد زیرا علاوه بر کودک، پیر و جوان، کسانی که اهل تشیع هم نبودند با نذری و سوگواری، همدردی خود را ادا کردند.

وی از رسانه‌ها و به خصوص صدا وسیما که حضور و شور حسینی مردم گیلان را به خوبی انعکاس دادند و همچنین از همه متولیان هیئات مذهبی، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و کسانی که در این ایام وحدت رویه و همکاری داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

دکتر عباسی گفت، به عنوان عضو کوچکی از مردم گیلان، به خود می‌بالم و خداوند را به واسطه این اعتقادات و شور حسینی مردم که در دل و سر داشتند و توانستند حماسه ای را خلق کنند شاکرم که نشاندهنده راه درست خط سرخ حسینی، تشیع و اسلام ناب محمدی است.

وی در ادامه با اشاره به روند افزایشی کرونا، تاکید کرد، با شرایط اوج گیری کرونا، باید پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک جدی گرفته شود تا با رعایت این موارد و همکاری با کادر درمان و تکمیل دزهای سوم و یادآور بتوانیم از این وضعیت نیز همچون گذشته عبور کنیم.

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 813024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟