مسؤولان در هر سطح و جایگاه مدیریتی خود را خادم مردم بدانند

 به گزارش رکنا از اصفهان؛ در این جلسه که با حضور برخط روسا و دادستان‌های سراسر استان در دادگستری کل برگزار گردید؛ حجت الاسلام و المسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان از روسا و دادستان‌ها خواست تا در کمترین زمان، نسبت به ثبت باقیمانده پرونده‌های ثبت نشده سنوات گذشته  اقدام نمایند.

وی افزود: محدودیت‌هایی که در بحث نیروی انسانی در تمام استان وجود دارد قابل مشاهده و درک است و انجام امور معوقه علاوه بر امور جاری، فشار مضاعفی را بر نیروها تحمیل می‌کند اما برای دست‌یابی به شرایطی پایدار جهت انجام برنامه ریزی‌های دقیق‌تر تا زمان شروع‌به‌کار نیروهای جدید، باید با توان بیشتری تلاش کنیم.

عالی‌ترین مقام قوه قضاییه در استان با تاکید بر لزوم انجام همزمان وظایف قضایی و مدیریتی دادستان‌ها تصریح کرد: بر اساس قانون، دادستان‌ها باید در کنار انجام وظایف قضایی، مدیریت مجموعه دادسرای حوزه قضایی خود را نیز انجام دهند و برنامه ریزی، سامان‌دهی و رفع مشکلات مجموعه دادسرا توسط دادستان، باید بسیار دقیق و کامل انجام گردد.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان خطاب به دادستان‌ها، روسای دادگستری‌ها و دیگر مسؤولان قضایی استان، بیان داشت: همه مسؤولان به واسطه قبول مسؤولیتی که داشته‌اند، در هر سطح و جایگاهی، خود را خادم مردم بدانند؛ و این موضوع بدیهی است که مدیران باید امور مربوط به مسؤولیت خود را نسبت به مسائل شخصی، در اولویت قرار دهند چرا که در قبال تمام اعمالی که در جایگاه مدیریتی خود انجام می دهند یا انجام نمی دهند، باید پاسخگو باشند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در ادامه صدور احکام جایگزین حبس را از سیاست‌های مهم قوه قضاییه دانست و اظهار داشت: خط و مشی دستگاه قضایی استان، عمل همه جانبه به سند تحول و تعالی قضایی  و سیاست‌های ابلاغی ریاست معظم قوه قضاییه است و بر اساس بخشی از این سند، تلاش‌ها باید در مسیر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها انجام پذیرد و استفاده از نهادهای ارفاقی و صدور احکام جایگزین حبس یکی از مهم‌ترین راه‌کارهاست و این امر  باید با جدیت و حساسیت، دنبال شود.

ایشان در پایان ابراز امیدواری کرد با فعالیت کمیته نظارت قضایی و اتخاذ تدابیر و تصمیمات برنامه‌ریزی‌شده، آمار عملکرد دادگستری استان اصفهان در شاخص‌های اعلامی قوه قضاییه ارتقاء یابد.

بهمن راعی/  اصفهان

کدخبر: 816862 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟