«دادستان ها در خط مقدم دفاع از حقوق مردم و اجرای عدالت هستند»

به گزارش رکنا از اصفهان،در این جلسه که با حضور دادستان کل کشور در دادگستری کل استان اصفهان برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان به لزوم همپوشانی و هم افزایی مسئولین کشور اشاره و بیان داشت: در موقعیت حساس کنونی و در زمانی که دولت محترم در حال انجام تغییرات اساسی و بنیادی به ویژه در مقوله اقتصادی است لزوم همپوشانی، هم افزایی، همدلی و همگرایی مسئولان کشور بیش از پیش احساس می شود.

وی افزود: تمام ظرفیت های نظام باید دولت را در این پیچ بسیار سخت اقتصادی یاری کند تا مردم بتوانند هرچه زودتر از ثمره شیرین عدالت و رفاه بهرمند گردند. قوه قضاییه نیز فراتر از وظایف ذاتی خود که در قانون مشخص شده است دوشادوش قوه مجریه به حمایت از این اقدامات پرداخته است.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در ادامه با برجسته دانستن نقش دادستان ها در گسترش عدالت در جامعه خاطرنشان ساخت: از جمله ماموریت های قوه قضاییه، احقاق حقوق عامه و پاسداری از حقوق افراد جامعه است و دادستان ها در خط مقدم این جبهه قرار دارند.

عالی ترین مقام قضایی استان از دادستان‌ها به مثابه شمشیر عدالت یاد کرد و بیان داشت: دادستان ها در برخورد با مجرمین و متجاوزین به حقوق و امنیت مردم همچون شمشیری هستند که از یک سو مردم و مظلومان در سایه آن احساس آرامش و امنیت کرده و عدالت را با تمام وجود لمس کنند و از سوی دیگر تبهکاران، مجرمین خطرناک و جرائم خشن و متجاوزین به حقوق مردم و بیت‌المال باید از برق شمشیر عدالت دادستان احساس ناامنی کنند.

در پایان این مراسم از خدمات و تلاش های علی اصفهانی با اهداء لوح، تقدیر و با اعطای حکمی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه سید محمد موسویان به عنوان دادستان عمومی و انقلاب جدید مرکز استان منصوب گردید.

شایان ذکر است سیدمحمد موسویان پیش از این مسؤولیت معاونت قضایی رییس کل دادگستری در شوراهای حل اختلاف استان را عهده دار بود.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 784993 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟