راه اندازی دستگاه تولید انرژی از پسماند / پایان دریافت وجوه غیر مصوب توسط شورای شهر

به گزارش رکنا از اصفهان؛ محمد نورصالحی در آستانه دومین سال فعالیت شورای اسلامی شهر اصفهان ازپیشرفت ۴۰ درصدی خط دو مترو اصفهان خبرداد و گفت: اتفاق مهمی که در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ رقم خورد انعقاد قرارداد با شرکت مپنا به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده داخلی برای تأمین تجهیزات ناوگان مکانیکال برق خط دوم مترو به مدت ۴۰ ماه بود. ارزش این قرارداد ۵۹۰ میلیون یورو است که با هزینه‌های جنبی، سود و سرمایه‌گذاری به ۶۸۰ میلیون یورو معادل دو هزار میلیارد تومان می‌رسد.

نورصالحی گفت: برای ساماندهی محور ورودی فرودگاه یا تشریفات موانعی وجود داشت که در نهایت از حصه تا فرودگاه به عنوان حریم شهر اصفهان تصویب شد و می‌توان طرح را اجرایی کرد .

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دوره ششم شورای اسلامی شهر در حوزه حمل‌ونقل 4500 میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی کرده است، خاطرنشان کرد: این میزان عدد و رقم اهتمام و توجه اعضای شورای اسلامی را به این حوزه نشان می‌دهد، در حالی که کل بودجه شهرداری اصفهان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است. ناوگان اتوبوسرانی نیز در سال ۱۳۹۶ با ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس با عمر کمتر از پنج سال فعال بود که بعد از دو سه سال اخیر شیوع ویروس کرونا تعداد اتوبوس‌های شهر به ۶۰۰ دستگاه با عمر ۱۰ سال رسید.

وی افزود: به تازگی حدود ۱۰۰ دستگاه میدل باس برای خطوطی که متقاضی کمتری دارد، خریداری شده که ۵۰ دستگاه آن تا مهرماه به شهرداری تحویل داده می‌شود؛ در مجموع با مشارکت بخش خصوصی و بازسازی ناوگان و اضافه شدن اتوبوس‌های جدید، تعداد اتوبوس‌ها به یک هزار دستگاه افزایش می‌یابد.

رونق بخشی به میدان امام علی (ع) 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: رونق بخشیدن به میدان امام علی (ع) نیز در دست انجام است، در این راستا برای تکمیل و جمع شدن پروژه‌های ساخت در این محدوده مجری ملزم به ارائه برنامه شده که در این رابطه ساخت میدان جلوخان در اولویت قرار گرفته است. احداث موزه در میدان امام علی (ع) نیز از جمله طرح‌هایی بوده که راکد مانده است، لذا باید این مهم پیگیری شود.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهر، افزود: یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری رینگ چهارم حفاظتی است که با تمام توان این پروژه را ادامه دادیم. پروژه مترو نیز از دو سمت شمال و جنوب هم‌زمان در دست اجرا است، همچنین احداث ۱۶ ایستگاه آن نیز در دستور کار قرار دارد. تعریض پل فردوسی برای مطالعه مجدد در دست بررسی است که آیا پل تعریض شود یا در حد تعریض پیاده‌راه باقی بماند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص پروژه پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید، تصریح کرد: این پروژه نیز تا پایان سال تکمیل و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. تصادفات زیادی در حدفاصل اتوبان شهید چمران تا میدان لاله رخ می‌دهد، حدفاصل اتوبان شهید چمران تا میدان لاله هم‌سطح است و به دلیل وجود تردد عرضی با ترافیک سنگین و بروز تصادفات روبه‌رو هستیم؛ از این رو طرح غیرهم‌سطح کردن این محدوده در دست مطالعه است.

دستگاه تولید انرژی از پسماند به زودی راه‌اندازی می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: در حال حاضر طبق گزارش‌ها حداقل ۱۲ پروژه فعال بزرگ در شهر داریم که حدود ۵۸ پروژه آماده بهره برداری است و به زودی حدود ۱۴ پروژه عمرانی جدید آغاز به کار خواهد کرد که هفت عدد جز پروژه‌های بزرگ محسوب می‌شود و رسانه‌ها در کنار این پروژه‌ها روایت خوبی را خواهند داشت.

علی صالحی افزود: ده‌ها طرح همچون اراضی شهید کشوری، طرح آقا نورالله نجفی، خیابان جلوان، اراضی پرتمان که نزدیک به ۴۰ هزار نفر از خانواده‌های اصفهان نشین را شامل می‌شده است، تعیین تکلیف شده است، در این راستا رضایت حداکثری مردم را در لوای شعار اصفهان من شهر زندگی محقق ساخته است، بنابراین کم شدن گره‌های کور چند دهه ساله سیاست مدیریت شهری است.

وی  با بیان اینکه دستگاه تولید انرژی از پسماند به زودی راه اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: ایجاد تصفیه‌خانه‌های پساب به اندازه ظرفیت‌های امروز یعنی ۲۵۰ لیتر در ثانیه که امروز در حال فعالیت هستند، با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار است. در این دوره مدیریت شهری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های محله محوری اختصاص داده شده است که جزو شاخصه‌های مؤثر در ارتقای کیفیت زندگی مردم در شهر است.

شورای ششم شهر از 2 هزار میلیارد تومان از درآمدهای خود گذشت

وی در خصوص اتفاقات خوب حوزه خدمات شهری، تصریح کرد: از ۱۵ سال گذشته تا به امروز تنها ۶۰۰ کیلووات برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در شهرداری داشتیم، اما امسال با هدف‌گذاری که انجام شده است تا پایان سال ۱۴۰۱، ۱۹ نیروگاه انرژی تجدیدپذیر و خورشیدی به عرصه تولید انرژی شهرداری افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه پایان دریافت وجوه غیرمصوب، قدم بزرگی بود که در شورای ششم رقم خورد، گفت: شورای ششم شهر از حدود ۱۵٠٠ تا دو هزار میلیارد تومان از درآمدهای خود گذشت تا شفافیت رقم بخورد و درآمد شهرداری سالم شود؛ البته تا به امروز مشکلی در روند خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان ایجاد نشده است، اما معتقد هستیم هر چه شفافیت بیشتر و فشار کمتری به مردم بیاید، مفیدتر است.

صالحی افزود: عدالت در دریافت عوارض شهرداری بنا بر برخوردار بودن و غیربرخوردار بودن محلات از تأکیدات اعضای شورای اسلامی در دوره ششم است، زیرا معتقد هستیم اگر میزان عوارض ساختمانی در محلات برخوردار و غیربرخوردار به یک میزان افزایش یابد، مهم‌ترین محل بی‌عدالتی است که در این دوره شورای اسلامی شهر حذف شد.

بهمن راعی/ اصفهان

 

کدخبر: 816119 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟