۵۵۰ میلیارد تومان برای فاز ۵ خط دو مترو اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ علی صالحی در گفت‌وگوی خبری پس از پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با ادای احترام به شهدای مدافع حرم، به بررسی لوایح در جلسه امروز اشاره و اظهار کرد: امروز واگذاری یک قطعه زمین در شهرک اریسون برای تحقق ردیف اعتباری پیش بینی شده فروش املاک، بررسی شد که اعضای شورای شهر با این لایحه به مبلغ حدود ۹۳ میلیارد تومان موافقت کردند.

وی افزود: ۲ انعقاد قرارداد با شرکت تأمین سرمایه تمدن نیز داشتیم که مربوط به پذیره نویسی یا بازارگردانی اوراق مشارکت خط دوی مترو در فاز ۵ و توسعه ناوگان اتوبوسرانی بود.فرآیندی که برای استفاده از حدود ۷۵۰ میلیارد تومان تأمین مالی نقدی از این طریق، باید طی می‌شد به مرحله آخر رسید. براین اساس ۵۵۰ میلیارد تومان برای فاز ۵ خط دوی مترو و ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه خطوط اتوبوسرانی تخصیص پیدا کرد.

سخنگوی  شورای شهر اضافه کرد: با توجه به درخواست‌هایی که مربوط به سال گذشته بود و فرآیند آن در سال جاری تأیید شد، امروز نیز یک درخواست ۲۰۰ میلیارد تومانی برای انتشار اوراق مشارکت برای توسعه اتوبوسرانی در خطوط تندرو داشتیم، با توجه به تصویب مورد قبلی، این پیشنهاد برای سال ۱۴۰۱ نیز به تایید رسید.

وی گفت: به این ترتیب در کنار ۷۵۰ میلیارد تومان سال گذشته که پذیره نویسی آن انجام می‌شود درخواست ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای امسال نیز داریم که شورا با این لایحه شهرداری موافقت کرد.

صالحی با اشاره به بررسی لایحه نحوه وصول خدمات بازدید جهت صدور پروانه ساختمانی و تشویق شهروندان به استفاده از خدمات غیرحضوری اظهار کرد: براین اساس تعرفه‌هایی برای موضوع بازدید در نظر گرفته شد تا شهروندان را تشویق کنیم که به جای مراجعه حضوری امور مربوط به بازدید و اخذ پروانه را دنبال کنند.

وی با اشاره به بررسی آیین نامه پیشنهادی مشارکت شهرداری در اداره خانه‌های علمی و فرهنگی گفت: خانه‌هایی مانند انقلاب اسلامی، مشروطه، ریاضیات، فلسفه و حکمت از جمله این خانه‌ها هستند و تصمیم‌گیری‌ها در این خصوص انجام شد به گونه‌ای که بتوانند در چارچوب مورد مشارکت شهرداری قرار بگیرد و حمایت‌هایی از آن‌ها صورت گیرد.

 

بهمن راعی/اصفهان

کدخبر: 815362 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟