فرآیند صدور پروانه تا پایان خرداد الکترونیکی می‌شود

به گزارش رکنا از اصفهان،علی صالحی با اعلام این خبر گفت: مسیر شورای اسلامی شهر اصفهان در جهت تحقق طرح سامانه شفافیت مسیری منطقی و برخوردار از تمام ضوابط و چهارچوب‌های قانونی است که طی پنج ماه بررسی شده و بیش از دو ماه نیز به طور دقیق مورد نظارت قرار گرفته است.

وی با اشاره به وعده شورای ششم برای اجرای این طرح تاکید کرد: مطابق وعده قبلی از ابتدای سال ۱۴۰۱ و در فروردین ماه، سامانه شفافیت شهرداری و آرای اعضای شورای اسلامی شهر در دسترس مردم قرار گرفته که امیدواریم این اتفاق که برای اولین بار در کشور افتاده است، به صورت ضابطه‌مند باشد و به عنوان یک الگو در سراسر کشور استفاده شود.

به گفته صالحی اگر شهروندان برای بهبود طرح ایده‌ای داشته باشند، می‌توانند به شورای شهر ششم منتقل کنند تا طرح شفافیت کامل‌تر شود.

مزایای سامانه شفافیت در فرایندهای شهرداری

صالحی در خصوص مزایای سامانه شفافیت در فرآیندهای شهرداری، اظهار کرد: با در دسترس قرار گرفتن این سامانه برای شهروندان می‌توان تأثیر مثبت آن را در بهبود فرآیندها، کاهش کاغذبازی‌ها، قطع کردن رانت و ارتباط‌ها، حذف تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای و دخالت عوامل انسانی مشاهده کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تاکید بر اینکه شهرداری در تلاش است تا امکان الکترونیکی و غیرحضوری شدن فرآیند صدور پروانه تا پایان خردادماه سال جاری اتفاق بیفتد، گفت: بخش قابل‌توجهی از این برنامه به عنوان آخرین بخش طرح شفافیت اجرایی شده و شهروندان در آینده ای نزدیک شاهد حذف دخالت عوامل انسانی در فرآیندهای شهرسازی خواهند بود.

صالحی تصریح کرد: طرح شفافیت می‌تواند با کاهش فرآیندهای مسئله‌دار در حوزه کاغذبازی، رفت‌وآمد بی‌مورد شهروندان و پاکسازی رانت و ارتباطات غیرمشروع، زمینه ارائه خدمات شایسته به شهروندان را فراهم کند، هرچند معتقدیم در حال حاضر شورای ششم در ابتدای این مسیر قرار دارد و باید جهت ارتقای‌خدمات به شهروندان همچنان تلاش کنیم.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 789030 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟