اجرای مهرواره «با نور» در ایلام / طرحی برای حل مشکلات و آسیب های اجتماعی زنان

 به گزارش رکنا از ایلام؛ مریم بیگ محمدی گفت، موضوع این پویش، کنش گری و استفاده از ظرفیت بانوان در حل مسائل محله‌محور است.

وی افزود: طرح مهرواره با نور با هدف بیان و حل مسئله و گره گشایی برگزار می شود.

وی سپس درخصوص موضوعات این طرح نیز اظهار داشت: ثبت خاطرات بانوان مسجدی، ثبت خاطرات شریکه الامامان و ثبت مسائل مختلف خانواده و حل آنها از موضوعات اصلی مهرواره با نور است. 

 مسئول قرارگاه بانوان تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: جشنواره مهرواره برای بانوان با هدف فعال‌سازی ظرفیت بانوان و کنشگران محلات برگزار، تا این قشر بتوانند مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان را در محله هدف خودشان برطرف کنند.

مریم بیگ محمدی گفت: در این طرح از ظرفیت بانوانی که گره‌گشای مشکلات محله هستند، تقدیر می‌شود که در این راستا بانوان فعال محلات، مبلغان حوزوی، سنتی، هیئات‌ مذهبی بانوان، شبکه شریکته الامام ،کانون‌های فرهنگی و تبلیغی بانوان و مداحان و ستایشگران خواهر و همچنین همسران روحانیان و ائمه جماعات و مبلغان حوزوی جامعه هدف طرح قرار گرفته‌اند.

وی از دیگر اهداف این مهرواره، سالم‌سازی فضای خانواده و همچنین ایجاد امید در محله با رفع مشکلات و مسائل را برشمرد.

مسئول قرارگاه بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام با تأکید بر اینکه اگر زنان جامعه در این حوزه‌ها فعال شوند و با توجه به شناخت و توانی که در وجود بانوان است، در مسائل ورود کنند، شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی در سطح فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود چرا که استفاده از این ظرفیت در حل مسائل اجتماعی و تکریم بانوان فعال در این حوزه از جمله مهمترین محورهایی است که سازمان تبلیغات اسلامی در اجرای مهرواره بانور دنبال می‌کند.

شایان ذکر است، بانوان دغدغه‌مند که در جهت تحکیم و تعالی خانواده در محورهای: «تحکیم بنیان خانواده»، «جمعیت و فرزند آوری» ، «واسطه گری ازدواج»، «سبک زندگی اسلامی»، «جلوگیری از سقط جنین و طلاق» و نیز سایر اقدامات خداپسندانه‌ تلاش می‌کنند، برای ثبت‌نام در این جشنواره، تا 30 مردادماه فرصت دارند، عدد ۱ را به سامانه ۵۰۰۰۱۷۵ ارسال نمایند.

ایلام/کوثر موسوی 

 

کدخبر: 815380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟